11 Eylül 2009

ANLIYORSUN DEĞİL Mİ ?

Bir arkadaşım bahsetmiş benim de ilgimi çekmişti.Kıssadan hisse misali…
”Tüm Avrupa’yı dolaştım, beni etkileyen olaylardan biridir.Bir gün markete gittim alışverişim bitti,tam çıkmak üzereyken bir yağmur bastırdı dışarı çıkmak ne mümkün…Öylece bekliyorum.
Görevli yabancı olduğumu anlamış olacak ki kapı önünde duran kovayı gösterdi.İçinde çeşitli modellerde şemsiyeler duruyor.Birini alabileceğimi söyledi.Tamamen ücretsiz öyle para falan ödemiyorsun.Sadece tek koşul var, işin bittiğinde yerine geri bırakacaksın.Hatta sana en yakın marketlerden birinede bırakabilirsin çünkü her markette bunlardan var.Kimse bir şemsiyeye tenezül edip alıp evine götürmez.Tamamen güvene dayalı bir toplum ilişkisi…” diye anlatmıştı.
Fazla söylenecek bir şey yok bunun üzerine.Bizde olsa ne olurdu? diye sormuyorum bile...

Tüm dünyanın gözü üzerimizdeyken yapılan utanç verici hareketleri ancak rezillik olarak nitelendiriyorum.
İşte bizi bu yüzden almadılar ve almayacaklar AB’ye…
***********************************************************************

***********************************************************************
Sel felaketinde hayatını kaybeden yurttaşlarımızın ailelerine sabır dilerim…Tıpkı aynı gün sessiz sedasız toprağa verilen gencecik 10 vatan evladının ailelerine dilediğim gibi.Her zamanki gibi arada unutuldu gitti.
Rakamlarla 7000’di ,şimdi 7010 olmuş ne fark eder?Yazık hem de çok yazık…

4 yorum:

Unknown dedi ki...

bir iş gezisi için ingiltereye gittik ve en iyi hukuk sistemine sahip olan bu ülkede incelemeler yaptık hakimler 15 yıllık namuslu avukatlar arsından seçiliyormuş bizdeki gibi 22 yaşında adamlar olmuyor yani
ve avukatların ilk kuralı dürüstlük herkes biribini tanır bu camiada ve kimse kimseye yamuk yapma riskini almaz dedi orada görüştüğümüz avukatlar müthiş bir ahlak vardı biz burada asla hiçbir avukat arkadaşımza bile güvenemeyiz en önce he meslekte meslektaşını kötülemek marifetken halktan ne bekliyorsunuz hukuka nasıl güveniyorsunuz

Adsız dedi ki...

çok güzelmiş şu şemsiye olayı :))

icimdeki yolculuk dedi ki...

bir tane şemsiye kalmazdı ah bizler neden böyleyiz.marmara depremi unutuldu ,şehitler ,cinayetler katliamlar unutuldu unutmak adına üzerimize yok.ve biliyorum ki bu sel felakati pardon istanbulluların suçu derenin intikamıda unutulacak:((

GeCe dedi ki...

almazlar tabi o ülkelerde is alımlarından falan bir söz verme yetiyor illa onca evrak istenmiyor bile

başımız sağolsun