13 Nisan 2014

İzledim Beğendim / Beğenmedim ( 6 film )

Stresli, yorucu ve gergin geçirilen günlerde yaptığım en güzel şey filmler içinde kaybolmak oldu sanırım.

Artık Tv izlemediğim için ödevler biter bitmez soluğu DVD'nin başında alıyorum.
Şansıma bu ara iyi filmler denk geldi.
Yeniler,tavsiyeler hepsini değerlendiriyorum.


İlk tavsiyem bu yılın en iyi Oscar ödülünü kazanan "12 Yıllık Esaret" isimli film.
Yaşanmış müthiş bir hikaye.Sonlara doğru izleyiciyi ufak bir de sürpriz bekliyor. :) 

Diğer oscar adayı  Düzenbaz -"American Hustle" ile kıyaslandığında Oscar ödülünü fazlasıyla hakettiğini görüyorsunuz.

American Hustle oyuncular bakımından iyiydi ancak konusu ve anlatımı ile beni yordu açıkçası.Çok keyifle izlediğimi söyleyemeyeceğim. 


2012 yapımı Onur Savaşı- The Hunt son dönemde izlediğim en iyi yapımlardan biri oldu.
Pedofili suçlamasıyla iftiraya uğrayan anaokulu öğretmeninin başına gelen olayları konu alıyor.Hem duygusal, hem sorgulayıcı bir taraftan sinir bozucu ancak gerçekten güzel bir film.
2013 Cannes film festivalinde üzerinde en çok konuşulmuş ve ödülleri toplamış bir yapım.


2013 yılına ait savaş- dram filmi "Kitap Hırsızı", İkinci Dünya Savaşında okuma yazma bilmeyen ancak sonradan öğrenen küçük bir kızın kitaplarla kurduğu hayal dünyasını anlatıyor.
Markus Zusak'ın aynı isimli romanından sinemaya aktarılmış.
Çok hoş izlemenizi tavsiye ederim.


2006 yapımı "Duvak- Painted Veil" belki çoğunuz tarafından izlenmiş olabilir ancak ben yeni izledim.Yeni sezonda birşey bulmazsam eskilere doğru mutlaka göz atıyorum.

Zoraki yapılan bir evlilik sonrasında karı-koca arasında yaşananlar duygusal bir anlatımla karşınıza geliyor.Beğendiğimi söyleyebilirim.




ve bu bölümdeki son tavsiye 2007 yapımı İçindeki Yabancı- The Brave One, kanunların kendisini korumadığını düşünen ve bunun sonucunda da kendi kanunu kendi yazan bir kadının hikayesini anlatıyor.
Fena değildi ancak daha iyi olabilirdi.
İzleyebilir, sizde kendi kendinize sistemi sorgulayabilirsiniz.

En kısa zamanda bu bölümde tekrar buluşmak dileğiyle dostlukla kalın.


Önceki film önerilerime bakmak isterseniz burada.

Diğer sosyal ağlardan beni takip için;

6 yorum:

Handan dedi ki...

Bugünlerde neredeyse hiç film izlemiyorum sanırım, bu filmleri bilmiyorum hiç:-) Günaydın Ebrucum, keyifli bir pazara açılsın sabahın:-)

Sulemcafe dedi ki...

Günaydin...

Kitap hirsizina oglumla gidecegiz,ona bu kitabi hediye almistim..
Genc edebiyati ödülü almisti..Daha bitiremedi,az kaldi..
Biraz anlatimi agir geldi galiba...:)
Bende filmi merak ediyorum.Paylasim icin tesekkürler.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Günaydın Handancım, doğrudur zaten bende çok bilindik filmlere el atmıyorum sanırım.Mesela bilim kurgu hiç ilgimi çekmiyor.

Doğrudur Sevgili Şule m,diğer filmlere göre anlatımı daha ağır ancak olaylar sistematik ilerliyor kafa karıştırmıyor.
Savaşın zorluklarını atlatabilmek hele de çocuksan nasıl atlatılabilir? Ben kitabını okumadım ama güzel anlatılmış filmde.

Adsız dedi ki...

selam uzun zaman sonra tekrardan bloglara göz atmak iyi geldi. içten içe özlemişim sanırım. :)

kitap hırsızı'nın kitabını aldım okunmayı bekliyor. okuduktan sonra da tabi ki filmini izliycem. diğer film önerini de kaydettim bile aklımın bi köşesine :) bu arada instagram'da varmısın? artık çoğu blogger orda. takip etmek daha kolay yazışmak daha kolay. şayet ordaysan takip etmek isterim sevgiler..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili G'cim gene kayboldun sen.Blog yok ortada??

Mail attım sana.Sevgiyle kal.

Alper Sağlam dedi ki...

Wuuu yazıyı güncellemişsin ve linklere yer vermişsin çok teşekkürler. Her zaman her yerde söylüyorum The Book Thief (Kitap Hırsızı) 2013'ün en iyisiydi bence ;)