12 Aralık 2011

50 LİRA YERİNE 5 LİRA ...


Yıllardır alışveriş yaptığım büyük bir firmadan annem alışveriş yapmış.Kızıma 30 liraya aldığı atkı-bere takımı için kasada 100 lira vermiş.
İlerleyen saatlerde kasa personelinin kendisine verdiği para üstü içinde 50 lira yerine 5 lirayı görünce üzülmüş.O an anlamamış gözünden kaçmış belli ki...
Ben bunu duyunca geri dönmesini ve durumu anlatmasını istedim.Bu tür durumlarda işin en zor tarafı söylediğiniz şeyi ispat etmek neticede karşı tarafın inkarı ile karşılaşma olasılığı var.
"Yaş ilerledi eskisi gibi gözlerim seçmiyor,ne yapalım olacağı varmış dedi." gitmedi.

Benim içime sinmedi bu durum,yanlarında olsaydım fişide alıp giderdim,neyse telefonla yetkiliye bir şekilde ulaşıp durumu anlattım.Kasa hesabının bugün fazla vereceğini konuyu takip etmelerini rica ettim.
Yetkili kişi gereken hassasiyeti  göstererek ilgilendi, yaptığı açıklamaya göre de alınan güvenlik önlemleri dahilinde bu tür bir olayın kasıtla yapılmayacağı konusunda özürlerini bildirdi.

Dediğim gibi o kasadan alınan kapanışa göre kasa 45 lira fazla verdi.Bizi arayıp tekrar özür dileyip, parayı iade ettiler...

19 yorum:

  1. en azından anlayışlı bir personelmiş ve sen de işin peşini bırakmamışsın canım...

    YanıtlaSil
  2. "İnsanlık budur işte , vicdan budur " tebrik ediyorum.

    Ben neler duydum bu şekilde off off soygun gibiydi...saatlerce vicdan muhasebesi yapıp gene de haber verilmeyen durumlar var...

    YanıtlaSil
  3. Harika!
    Ne var sanki insanlar sürekli bu şekilde olsa, anlayışla dinleyip anlasa, görse sonucunu..
    Çok sevindim hem senin hem annen adına.Çünkü tersi olsaydı zihinlerinizde kötü bir anı olarak kalacaktı.
    Bu şekilde çok hoş...
    Sevgiler Ebrucuğum :)

    YanıtlaSil
  4. Ah ah biz de yaşlanacağız :( keşke her şey bu kadar insani ve insana yakışır olsa!

    YanıtlaSil
  5. çok iyi helal paraymış ki geri gelmiş :) iyki telefon edip bildirmişsiniz bana markette çok oluyo o kadar büyük bi mebla olmasada hemen kontrol edmek gerekiyor.mesela şu kadar eksik diyince bakışları degişiyor hemen ama anlayışılı bir personelmiş :) sevgiler

    YanıtlaSil
  6. I would have done the same thing..

    YanıtlaSil
  7. geri iade etmelerine cok sevindim :) gercekten cok iyi bi magazaymış helal olsun onlarada ♥ senin dedigin gibi cogu yer inkar edebiliyor :S o yüzden cogumuz böyle durumlarda annen gibi ugrasmıyoruz maalesef :S

    YanıtlaSil
  8. ben bile unutup karıştırıyorum bazen.. telefon etmeniz çok iyi olmuş.. ben de genelde boşveririm.. sırf o asık suratları görmemek için.. hep böyle anlayışlı insanlar olmuyor maalesef.. anlatana kadar insanın göbeği çatlıyor..

    YanıtlaSil
  9. burada oldu değil mi bu. Türkiye'de yani.

    YanıtlaSil
  10. İkisi birbirine çok benziyor, karıştırılması doğal. Acele durumlarda benim de başıma geldi. Hem bana yanlışlıkla verdiler hem de ben aynı yanılgıya düştüm. Dikkat etmek gerekiyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Böyle bir durumla karşılaşınca aynen dediğin gibi ispat etmek çok zor. Çünkü kasa dolandırıcıları o kadar çok ki. Kasiyerin dalgınlığından ve müşteri yoğunluğundan faydalanıp para üstü almayı bekliyorum diyenlerde oluyor.
    Neyse ki durumu kurtarmışsınız.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Hepimiz aynı yanılgıya düşebiliriz aslında arkadaşlar,50 liranın ilk çıktığı zamanlar bende karıştırdım bir kaç kere.
    @Fd evet burada oldu tabi İlahi:))

    YanıtlaSil
  13. merhaba bloğunuza izleyici oldum bende beklerim:)

    http://hayatreceli.blogspot.com

    YanıtlaSil
  14. insan üzülüyor "burada oldu değil mi, Türkiye'de" gibi bir soru karşısında
    aslında halâ dürüst insanlar var ve müşterisinin uyarılarını dikkate alan işletmeler...

    ben de haklı olduğum her konunun peşine düşenlerdenim Ebrucum...hele de hizmet sektörleriyle ilgili yerlerde :))

    YanıtlaSil
  15. Anneni anlıyorum ispat edemeyecek ve aradan zaman geçtiği için çekinmiş ama sen en doğrusunu yapmışsın canım. Sonuçta onlar da adaletli davranmışlar, davranmasalardı zaten senelerdir sadık bir şekilde alışveriş eden müşterilerini kaybetmenin yanında o miktar çok daha az kalırdı.Okurken içimden isyan ettim başta ama bu şekilde neticelenmesine çok sevindim tatlım :))

    YanıtlaSil
  16. İNSANIMIZIN HALA GÜZEL YÜREKLİLERİ VAR DEMEK..:)

    YanıtlaSil
  17. hımmm. güzel şeyler oluyor hayatta.
    :)

    YanıtlaSil
  18. Böyle şeyleri ne kadar az görür olduk oysa olması gereken bu normali bu değil mi? keşke o mağaza veya firma neyse adını da belirtseydiniz bence onlar için daha hoş olurdu hatta ben bunu bloğumda özellikle yazacağım sizinde bilginiz olsun deseydiniz. bazen haberlerde kaza yapan veya sahte gıda üreten satan stoklayan vs.firma veya buna benzer işyerleri haberleri olur ama nedense o firmanın adı kapatılır saklanır. ben buna karşıyım bunları yaptıkları iyi veya kötü şeyle lanse etmeliyiz ki onu yaptığı kötü şeyle cezalandıralım veya onore edelim değil mi?.. Sizi tebrik ederim çünkü pes etmemişsiniz, hakkınız olan, yani doğru olanı yapmışsınız. kocman sevgiler bloğunuza..

    YanıtlaSil
  19. Şanslıymışsınız. Her zaman anlayışlı personel ile karşılaşılmıyor. Muhtemelen annen de boşuna sinirlenmemek için uğraşmamayı tercih etmişti.
    Pes etmemek lazım demek ki...

    YanıtlaSil

Blog için yorumlar, canlılığının bir göstergesidir.
Değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Mutluluk ve sağlıkla kalın. ♥