24 Nisan 2009

SÖZÜN KAYNAĞI…

İnsanların farelerden adım atamayacak hale geldiği bir köyde kendisini fare avcısı olarak tanıtan biri ,belli ücret karşılığında köyü farelerden kurtaracağını söyler.Bunun üzerine tüm köy seferber olur ve avcı ile anlaşır.Etkili müziği sayesinde bütün fareleri peşine takan avcı en yakın dereye girer bu sayede farelerin boğulmasını sağlar.

Onun aylarca uğraşacağını sanan köylüler çözümün bu kadar basit olduğunu görünce anlaşılan ücreti avcıya ödemez.Bunun üzerine aldatıldığını düşünen avcı köydeki çocukları çaldığı melodi ile toplar hep birlikte köyden çıkıp giderler…

Çocukken hepimizin okuduğu ya da duyduğu bir masal “Fareli Köyün Kavalcısı” hatırladığım kadarıyla özeti bu şekildeydi…

Yapılan araştırmalar farelerin zehirden daha çok sudan korktuğunu ortaya koymuş.Yuvalarına az da olsa su girince kaçacak başka delik aramalarının nedeni işte buymuş...

Aslında suda yüzebilirler,fakat korkudan düz bir şekilde değil,sürekli kendi etrafında dönerek yüzme eyleminde bulunuyor, bir süre sonra korku ve gerginliğin etkisiyle yorulup boğuluyorlar.

Mesela gemilerin ambarlarında alışılmışın dışında su birikintisi gören fareler hemen bir yol bulup dışarı çıkmaya çalışır.Çünkü suyun dahada yükseleceğini ve bununda boğulmayla neticeleneceğini kendinden önceki kuşaklardan öğrenmişler.
“Batan gemiyi önce fareler terk eder.” sözü işte buradan geliyor…

******************************************************************


yararlanılan kynk.başkent üniv.yayınları

12 yorum:

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Batan gemiyi önce fareler terk eder duyduğum ama anlamını bilmediğim bir sözdü.teşekkürler bu faydalı bilgiler için.çok memnun oluyorum ve bir sonraki yazıyı hep merak ediyorum

NzlGl dedi ki...

Sayenizde yeni bir bilgi daha öğrendik.
Vallahi çok hoşuma gidiyor.
Heyecanla yazılarınızı bekler oldum
teşekkürler, sevgiler

öykü dedi ki...

:)
Önccelıkle ordakı fare göruntusu bıle ıcımı bulandırmaya yettı...
Hem sudan korkuyrolar hem de gemılere bınıyorlar her taraf su cevrılı
ah akılsız hayvanlar ah:)))))

Anne İş'te dedi ki...

Sebebini bilmediğim bir eylemin daha sebebini öğrenmiş olmanın hazzı ile iyi bir haftasonu diliyorum
Selamlar...

lemanice dedi ki...

valla ben de bilmiyodum niye fareler terkeder diye:))sağolasan senden de ne çok şey öğreniyoz.sevgiler canım arkadaşım.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Ben de bilmiyordum bu sözün anlamını.Çok kullanılan ama ne anlama geldiğinden de çok emin olmadığın sözleri öğrenmek hoş oluyor.Teşekkürler.

LEMAN dedi ki...

bilmiyodum valla ii oldu ögrendıgım

Nina Noctis dedi ki...

ben bunu çoook küçükken çizgi filmlerden öğrenmiştim.. kim demiş çizgi filmler çocukların beynini yıkıyor diye! :D

GeCe dedi ki...

hımm demekki farelerden bu şekilde kurtulucaz mecbur kalırsak sağolasın

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

güzel bir hikaye
sevgiler

imspoiled (simarigim) dedi ki...

bak bişey daha öğrenmiş oldum. ama uygulayabileceğimi sanmıyorum.. tıkırtısını duymam yeter yerimde mıhlanmama :) ıyy..
blogdan bloga zıplıyorum, benim gibi içinden geçenleri yazan biri diye görünce uğrayamadan geçemedim..
bakalım senden kime gidicem ;)
iyi geceler, hayırla kalasın..

Adsız dedi ki...

bir sözün anlamını daha öğrenmiş olduk sayende. teşekkürler ve iyi haftasonları diliyorum...