27 Ağustos 2009

SUÇLANAN "ÇOCUK KALBİ" NE YAPTI ?


Mahallenin afacanı günlerdir babasını ikna etmeye çalışıyordu.

-- Peki al bu parayı git berbere kendin traş ol dedi babası.

Sevinçle parayı alan 6 yaşındaki çocuk büyüdüğünü ispat etmek istercesine mahalle berberine koştu.

"Saçlarımı kestireceğim amca" dedi ve parayı uzattı.

Parayı alan berber, çocuğu ayna hizasına getirmek için koltuğun kollarına tahta bir platform yerleştirdi.

Çocuğu tahta üzerine oturtan berber kısa sürede işini tamamladı…

"--Hadi bakalım saatler olsun" dedi ve parayı istedi.

Çocuk önce ne olduğunu anlayamadı.

”Amca parayı geldiğimde verdim, üstelik sende açık duran şu çekmeceye koydun işte bu para” diyerek işaret etti.

Berber kabul etmedi kızarak “hayır para mara vermedin, git babanı çağır bana” dedi.

Şaşkındı çocuk!

Doğru eve gidip durumu babasına anlattı.

”Parayı verdiğim halde almadığını söylüyor git konuş “dedi.

Babasına da aynı şeyi söyledi berber.

" --Emin misin? benim çocuğumun yalan söyleme gibi bir huyu yok unutmuş olabilir misin?" diye sorsa da değişen bir şey olmadı.

İkinci kez berbere para verildi…




O günü üzgün geçirdi çocuk. :(

İlk hevesi hayal kırıklığı ile sonuçlanmıştı.

Babası “Üzülme,ben sana inanıyorum”dedi. "Ama bundan sonra bir şey alırken parayı hep sonra ver” diye de tembihte bulundu.

Ertesi gün Pazar’dı ama çocuk çok erken uyandı.

Hiç kimseyi uyandırmadan evden çıktı.Kapı eşiğine terlik koymayı unutmadı çünkü anahtarı yoktu.

Issız sokaklarda ilerledi.Berberin önüne geldiğinde uzun uzun baktı içindeki kızgınlıkla cebinden çıkardığı yumruğu büyüklüğündeki taşı cama doğru fırlattı ve arkasına bakmadan eve koşturdu.

Yatağına girdiğinde gözlerini kapattı ve bütün gün dışarı çıkmadı.Öğlene doğru berberin kırılan camı mahallenin dilindeydi.Kimse nasıl olduğunu bilmiyordu.Babası da bakkaldan duymuştu.

Bir ara oğlunu merak eden baba onun yanına gitti.
”Neden yatıyorsun? Hadi dışarı çıkıp maç yapalım.

"Hayır" dedi çocuk…
”O zaman gezmeye gidelim”

"-canım istemiyor"…

Bir terslik olduğunu anlayan baba bir süre sustu…

”Berberin camını kırmışlar.Yoksa sen mi yaptın?" diye sordu. Evet der gibi başını sallayan oğluna baktı.

Çocukça alınan bu intikam karşısında “keşke yapmasaydın” diyebildi…

******************************************************

Kaptan başından geçen bu olayı bana her anlattığında, yaşadığı hayal kırıklığını ve çocuk kalbiyle uğradığı haksızlığı daima hatırlar.

Üzerinden otuz yıl geçmesine rağmen…
1. foto 2.foto.

11 yorum:

ELİF dedi ki...

iyi yapmış bence, oh olsun berbere versin o parayı camcıya,yaramadı işte, offf sinir oldum. Babasınada bayıldım ne anlayışlı adammış yahu..

ferulago dedi ki...

Böyle şeyleri yıllar geçse de unutmuyor insan. Keşke o berber amca öyle yapacağına hiç para almasaydı ya da yarısını alsaydı da şimdi daha farklı hatırlansaydı.

Adsız dedi ki...

isterse 50 yıl geçsin hep hatırlayacak o haksızlığı. çocukken yaşanan herşey insanın tüm hayatını etkiliyor..

şirinem dedi ki...

çocukken olan olaylar herzaman hafızalarda kalıyor ne kadar anlayışlı bir babaya sahipmiş yaptığı çok doğru olmasada çocukça hakkını aramanın bir yolunu bulmuş :))

GeCe dedi ki...

sinir oluyorum böyle insanlara gücü çocuğu kazıklamaya yetiyor tabi bence de üzülmesin karşılığını almış

Yaşamkafe dedi ki...

Bence de çocuk haklı...Berber'e az bile yapmış aslında o taşı berberin kafasına atmak lazımdı...:))

öykü dedi ki...

Dogru olan bı seyı yaptıgın halde hksızlıga ugramak
yanlıs anlasılmak
kotu bısey yaptıgının ıma edılmesı durumları iftıralar.. korkunctur BUnları
yasadıgında ınsan
yası kac olursa olsun
cok fazla kırılıyor
gönul koyuyor
ve grcekten affedemıyor kolay kolay...

HaYaLci dedi ki...

Öncelikle yeni temanız çok güzel olmuş. hele o takipçi şirin şeye bittim çok datlııı:)

sonralıkla; o çocuğa yapılan şey anı defterinde kötü bir yer almış. babanın çocuğu tek başına göndermesini cesaretlendirmesini hatta çocuğunun söylediğine inanmasını ve onu ben sana inanıyorum diyerek telkin etmesini takdire şayan buldum.
ancak kırılan cam için verdiği tepki bence yanlış olmamakla birlikte eksik olmuş. çünkü her bizi kırandan kızdırandan öc almak adına davranışlar segrilersek yaşanılası bir yer olmaz buraları...
illaki tepkisiz de kalınmaz ama fevrilikten kurtulup doğru tepkiler verilmeli. evet çocuk aklıyla ancak bu kadar olur/olmuş. ama yaptığının yanlış olduğuda anlayacağı şekilde anlatılmalıdır.

keşke kafasını kırsaymış dahada beterini yapsaymış tarzı yaklaşımlarada katılmıyorum.

(çenem düştü di mi:) konu çocuk olunca duramıyorum işte)

saygılar...

Unknown dedi ki...

ah yazık ya küçücük bir çocuğun bütün heveslerini darmadağın etmek zalimlik değil de ne?
çok iyi olmuş bence...

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

Benim ki geç bir yorum olcak belki ama napim yazıyı yeni gördüm :( Hiç yazmamaktan iyidir dime üstad ?
Çok güzel bir yazıydı,
yazanın kalemine ,anısını paylaşanın da yüreğine sağlık.

Çoçukların hayalleriyle oynamayın, büyüdüğünü hissettirmek, önemli görünmek onlar için çok önemlidir. Herkesin buna benzer bastırılmış duyguları olmuştur, ama önemli olan paylaşmak tabi ki.
Kıssadan hisseden payımıza düşeni aldık nihayetinde :)

NzlGl dedi ki...

Büyükken haksızlıklara alışıyormuyuz yada kanıksıyormuyuz nedir ? ama küçükken yapılanlar asla unutulmuyor:(

Kaptan'ın eline sağlık olsun....