01 Ağustos 2009

NEDEN “PİSİ PİSİNE NİYAZİ” ?

Anneanne Müveddet’in evi ile ilgili tapu işlemleri bugünlerde ailemizin gündeminde.
Amcalarım ve babam tapu devrini alabilmek için koşuşturmakta.
Bahane bu ya sık sık bir araya gelen kardeşler bütün bir senenin acısını sohbetlerle çıkartmakta.

Söz uzadı döndü dolaştı babaannemin dedesi Ahmet Efendiye kadar geldi…

Anneannem bana anlatmıştı dedi en büyük amcam "babası Ahmet Efendiyle Resneli Niyazi’nin tanışmalarını..."

Anlattılar,anlattılar.Vâkıf olamadım dayanamadım sordum
– Resneli Niyazi kim amca ?
-- Niyazi hani derler ya “Pisi pisine Niyazi” işte o…


İttihat ve Terakki üyesi yani padişahlık yönetimine karşı çıkmış JönTürk’lerden biri,Makedonya’nın Resne kasabasında doğduğu için “Resneli” diye anılmakta.


Türk Yunan harbinde başarılar gösteren halk kahramanlarından biri.

1913 yılında Arnavutluk’tan İstanbul’a gelmek üzereyken Avlonya limanında suikaste kurban gidiyor…
Ölüm şekli ve sebebinin karanlıkta kalması nedeniyle "Ne Şehittir Ne de Gazi, Pisi Pisine Gitti Niyazi" deyimiyle Türk lugatına girmiş kişi…” dedi.

6 yorum:

Yılmaz Barış dedi ki...

ilginç bir hikaye

ve doğrusu artık pisipisine yerine ... yoluna gitti sözü daha yaygın bir hale geldi...

Belgin dedi ki...

Hikayeyi bilmiyordum, paylasimin icin cok tesekkürler.

Sevgilerimle

Fikir/Siz Yazılar dedi ki...

Selam, bumerangta daha doğrusu yazarcafede rastladım size, bende aranıza yeni katılanlardanım, sitenizi çok beğendim, izninizle sizi ekliyorum, paylaşmınız için teşekürler, görüşmek ümidiyle sevgiler.

GeCe dedi ki...

aile büyüklerinizin böyle köklü olması ne güzel ama adamcağıza yazık olmuş gerçi allah vermiştir onun lutfunu

Filiz Morkoç dedi ki...

Merhaba, dayanamadım boş vakitlerde sonuna kadar okuyorum bloğunu...

Ben Resneli Niyazi Bey İlkokulundan mezunumda, belirteyim dedim:-)))
sevgiler filiz.

Bahceperim dedi ki...

Hikaye çok hoşmuş:))