04 Ağustos 2009

FARKLI BİR YÜZÜK…


1915 Çanakkale savaşında yaralananlar tedavi için İstanbul’daki hastanelere gönderildiğinde hemşire ve hastabakıcı yetersizliğinden İstanbul’daki tüm ailelere haber gönderildi…

”Biz bugünler için varız” diyen binlerce gönüllü Türk kadını günler ve geceler boyu bitkin düştüler ama yaralılardan ilgi ve şevkatlerini esirgemediler üstelik evlerinden getirdikleri yardım malzemeleriyle… 

Devletin ileri gelenleri bunca emek karşılığında bir şeyler vermek istediler yokluk olmasına rağmen.Fakat ne yaptılarsa kabul ettiremediler. Yine de bu fedakarlık karşılıksız kalmamalıydı...

Esir İngiliz askerlerine ait tüfeklerin namlularını keserek yüzük yaptılar,üzerinde "Yadigar-ı Cihadiye " yazılı bu yüzükler emeği geçenlere dağıtıldı…

19 yorum:

Martie! dedi ki...

Bunu paylaştığın için çok teşekkürler.Çok ama çok güzel bir olay!

ramazan dedi ki...

şimdiye kadar duymamıştım.güzel bir bilgi.teşekkürler.

Belgin dedi ki...

Ne güzel yapmislar ve karsiliginda ne güzel bir hediye almislar. Insanlarimiz eskiden ne kadar düsünceli ve yüce ruhlularmis. Paylasimin icin cok tesekkürler.
Sevgilerimle

NzlGl dedi ki...

İlk defa duydum . çok hoşuma gitti
teşekkürler

Nina Noctis dedi ki...

Senin bloguna her girdiğimde yeni birşeyler öğreniyorum... :)

Ve bu yazı çok hoşuma gitti.. Daha önceden bunu hiç duymamıştım... Devletin insana özen göstermesi ve düşünmesi o kadar uzak bir kavram oldu ki bizim için bunu duyunca şaşırır hale geldik... :(

ella dedi ki...

Ne güzel, hiç bilmiyordum, harika bir bilgi oldu benim için. Bu ülkenin kadınları savaş zamanında ne çok şey yapmışlar ülkeleri için gurur duyuyorum....

Yaşamkafe dedi ki...

İlk defa duyuyorum,çok hoşuma gitti...

Yüzüklerin yapılış şekli ve nedeni harika...

Paylaşımın için çok sağol...

Adsız dedi ki...

İlk defa duydum.Çok hoşuma gitti.Aynı duyarlılığı şimdi görmek çok zor sanırım.

MELİS dedi ki...

Çok hoş bir bloğunuz var.Müsade
ederseniz sizi arkadaş listeme
eklemek istiyorum.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

tabii memnuniyetle Melis...bende sizin yazılarınızı severek okuyorum.

mesut demir dedi ki...

bende hiç duymayanlardanım.teşekkürler;)

duygu dolu bir anı!

Adsız dedi ki...

çok hoşuma gitti o dönemde halkın yaptığı fedakarlık ve karşılığında devlet büyüklerinin inceliği..

lemanice dedi ki...

ay ne kadar güzel yha.bayıldım bu davranışa,paylaşıma,bide yadigar-ı cihadiyeye.savaş hatırası ha.sevgiler benim akıllı arkadaşım.kandilin kutlu olsun.

mutfakcini dedi ki...

çok anlamlı..

GeCe dedi ki...

ne güzel hem emek verenlerin tavrı hemde verilen karşılık

Yasemin Ünsal dedi ki...

Çok duygulandım ve gurur duydum. Ne kadar düşüncelilermiş...

İşte ben gönüllü hemşirelik yapan o yürekli Türk kadınları gibi bir kadın olmak istiyorum.

Sindy'lerle barbi'lerle büyüyen neslimizin tek derdinin oyuncak bebekleri gibi bir kız(akıllı falan değil sadece güzel) olmak olması acı bir durum.

Çok güzel bir blog. Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar.. ben de böyle bir yüzükten haberdar değildim.. bugün tarihçimizden bir kitap alacaktım. birlikte rektörlükteki odasına gittik.. orada çanakkale ile ilgili eşyaların bulunduğu bir dolap vardı.. hocam benim kendisini odasında beklememi söyleyerek odadan çıktı.. o dolap dikkatimi çekmişti.. bir baktım ki farklı boyutlarda ama üzerinde aynı osmanlıca yazılar olan 6-7 yüzük var.. birini elime aldım ve incelemeye başladım.. ne kadar daldıysam hocanın geldiğini farketmemişim.. hoca yüzüğe baktığımı gördü ve istediğin bir tanesini al benden sana hediye olsun dedi.. yani şu anda bende bu tarihi yüzüklerden 1 tane var.. çok ama çok mutluyum.. hele ki hikayesini öğrenince daha da gururlandım.. böyle bir milletin evladı olmaktan gurur duyuyorum :)

Adsız dedi ki...

bende de bu yüzükten var dün çanakkale'den Atatürk'ün evinden aldım hikayesini biliyordum ama hikayede anlamı yoktu hemen istanbul'a gelince anlamına baktım ilk sizin site gözüme çarptı ve ben bu tarihi eseri taşıdığım için gurur duyuyorum sizede bu blogda bu gibi yazılar gönderip paylaştığınız için gurur duyuyorum

tülin dedi ki...

Bilgi için teşekkür ederim.Çok duygulandım.