13 Şubat 2009

NEDEN TİMSAH GÖZYAŞI DENİR???

Karşımda “timsah gözyaşları dökme” deriz.Hareketlerinde samimiyet görmediğimiz,yalandan üzüldüğüne inandığımız kişiler için kullandığımız bir deyim…Gerçekten timsah gözyaşı döker mi? Ya da neden böyle söylenir??
Timsahlar avını yerken ,ağız kısmını çokça açtıklarında gözlerinden bir sıvı salgılar…Onun için doğal bir hareket olmasına rağmen sanki ağlıyormuş gibi bir görünüm kazanır.

İşte burdan yola çıkarak üzgün olmadığı halde üzülüyormuş gibi yapan insanlar için bu deyim kullanılmaya başlamış…
kynk.



*Bu yazım kaynak gösterilmeden aşağıdaki adreslerde de kopyalanmış halde yayınlanmaktadır*

ravzayahasret
hayatımdeğişti.com

10 yorum:

serrose dedi ki...

Aaa bilmiyordum tesekkurler

Unknown dedi ki...

yine bilmediğim konuyu aydınlattın valla ne diyeyim süpersin :)

böcük dedi ki...

sıkça kullandığım ama anlamını bilmediğim bir deyimdi :) nereden geliyor merak etmemiştim hiç

gül dedi ki...

yaa bende bilmiyordum paylaşımın için saol

Unknown dedi ki...

Bunu duymuştum ama güzeldi..

Martie! dedi ki...

Bilgilendik,görgülendik xD

Adsız dedi ki...

bunu daha önce duymuştum biyerlerden. sıkça da kullandığım bi sözdür :)

Anne İş'te dedi ki...

ben arada kullanır ama hikayesini bilmezdim.Şimdi daha anlamlı oldu.teşekkürler

Hülya Konar dedi ki...

hay Allah güldürdünüz beni.nereden aklınıza geldi bu konu:)

harika bir paylaşım olmuş.

teşekkürler.

Adsız dedi ki...

duymamıştım ilk defa sende okudum , bilgi sahibi oldum .Tşk