14 Şubat 2009

ŞEMSE NİNE...

Günümüz imkan ve şartları düşünüldüğünde “Gerçek olabilir mi ?” diyor insan ,aynı fedakarlık şimdi gösterilebilir mi ? bilinmez ama günün anlam ve önemine uygun olsun istedim bu yaşanmışlık…
“Geleni gideni çok olmasına rağmen Şemse Nine hiç sokağa çıkmazdı. “Nasıl çıkarım beyim evliliğimizin ilk haftasında seferberlik ilan edilince Çanakkale’ye gitti ve giderken ellerimi tuttu gözlerimin içine bakarak ; “karıcığım…gençsin,güzelsin…Gözüm arkada kalmasın,ne olur söz ver bana! Ben gelinceye kadar sokağa çıkma” dedi…Ben ona söz verdim.Nasıl sözümü yerine getirmem???
Cephede kocasının şehit düştüğünü kabul etmeyen ,birgün döneceğine inanan Şemse her evlilik yıldönümünde gelinliğini giyip kocasını beklemiş.Takii nine oluncaya kadar ve günlerden birgün gene evlilik yıldönümünde giydiği gelinlikle son nefesini vermiş.Köy halkı onu kefene sarmadan gelinliği ile gözyaşları içinde kocasına uğurlamış…
“Seni seviyorum” mu dediniz??...Sevmek almak değil vermektir.Ne kadar seviyorsak o kadar fedakarlığa hazırız demektir.
Öyle değilse sevgi değil,bir tutku bir istek talebidir…”

kynk: Çanakkale Şehitleri tanıtım ve araştırma derneği yayını.

24 yorum:

Belgin dedi ki...

Varmi günümüzde Semse nine gibi hatunlar? Herkes bir anlik arzularinin, ihtiraslarinin pesinde gibi geliyor bana. Bütün sehitlerimizin ruhlari sad olsun.
Sevgiler

NzlGl dedi ki...

Bence sevgiyi en iyi ifade eden cümle bu olmalı
'Sevmek almak değil vermektir.'
NOKTA başka söze gerek bile yok
Çok çok teşekkürler
sevgiler

serrose dedi ki...

uFFfff nasil bir hikaye bu :(
Boyle bir ask istiyorum

GeCe dedi ki...

işte gerçek sevgi buymuş

Digital Sevgi Kelebeği dedi ki...

Çok güzeldi yaa.. çok teşekkür ederim..
Ne kadarda doğru.. Sevgi, vermektir..

özii dedi ki...

Çok beğendim . Sevgi çok yüce bir duygu ve herkes değerinin veremez.

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir hikayeydi..Söylenen söz de çok anlamlı ve gerçek.Sevgi almak değil,vermektir...

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Allah herkese böyle aşklar versin yaaa.
çok duygulandım.Ruhları şad olsun.
teşekkürler paylaşım için

tuba dedi ki...

eskiden herşey gibi aşklar da bir başka yaşanıyordu hiç kuşkusuz, etkileyici bir hayat hikayesi.

mehbup dedi ki...

İşte sevgi, bir günlük değil,bir ömür boyu sürmüş..zamanla birlikte insanlar değişiyor maalesef.. yazınız çok güzel tebrik ederim..

Moonish (moonsun) dedi ki...

Gozlerim doldu, inanilmaz bir hikaye :( Sevgimizi hep semse ninler gibi yasamak dilegiyle :)

Quaresma7 dedi ki...

Bu biraz dokunaklı olmuş ya... Günün anlam ve önemi yeterince dokunuyor zaten:S

Meleğin Dünyası dedi ki...

Etkileyici bir hikaye gerçekten.Kim istemezki böyle bir aşkı..Sevgiyle...

Aslan Karahan dedi ki...

muhteşem........

ELİF dedi ki...

Çok etkileyici ve inanılmaz bir hikaye...
Sevmek bu işte...

Unknown dedi ki...

nasıl birşeyse bu,
resme ayrı gözümden aktı yaş okudum ayrı bir yaş da ona :(((

zuzuların annesi dedi ki...

Çok güzelmiş,çok özelmiş ve sanırım artık bu zamanda bitmiş:(

ıvır zıvır dedi ki...

mekanları cennet olsun...:/ orda buluşsunlar :/

Adsız dedi ki...

varmı hala böyle sevenler? sevdikleri için her türlü yapabilecek insanlar? hiç sanmıyorum. sevgi de büyük aşklar da eskidenmiş.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

canım resmi görür görmez etkileyici bir şeyler yazdıgını anladım bu hikayeyi (yaşanmış olayı) daha önceden duymuştum ama bu güzel günden yazmayı düşünmüş olman çok etkiledi beni.nerde o sevgiler almadan verilen sevgiler .sevgilerimle

Digital Sevgi Kelebeği dedi ki...

Biraz ihmal mi ediyorsun yazmayı?

Bekliyoruz:))

ilerlemeyentakvim dedi ki...

çok güzeldi gözlerim doldu nerde artık böyle aşklar diye iç çekesi geliyor insanın:(

Martie! dedi ki...

'Sevmek almak değil vermektir.'

Müthiş bir söz. =)

papagangibi dedi ki...

çok etkileyici bir aşk hikayesi. gerçekten sevmek böyle bir şey olsa gerek.