10 Şubat 2009

TOPLUMUN BASKISI MI?

Çocuktum ,eve misafir gelmiş…
--Hadi getir bakalım karnen nasıl??? ( yaaa belki ben karnemi göstermek istemiyorum.)
************************************************************
Lise bitti.Ahmet amca karşıdan geliyor…
--Naptın? Üniversite sınavını kazandınmı? (mecburum ve memur çocuğuyum başka şansım yok ki.)
************************************************************
Orhan amca telefonda babamı istiyor bu arada…
--Nasılsın? Okul bittimi? (bilmiyorum bu gidişle zor biter.)
************************************************************
Üniversite bitti nihayet.Eyvahh Şükran teyze oturmaya gelmiş…
--İş buldun mu?Çok zor değilmi? Artık kimse iş bulamıyor vs...(maalesef kimse gel otur burada iş var demiyor.)
************************************************************
İş buldum çok şükür.Aaaaa Gülsüm teyzelerde buradaymış.
--Yok mu evlilik falan? (evlenmem şart mı? )
*************************************************************
Aradığım aşkı buldum ve evlendim.Eyvahhhh Şükran teyze gene gelmiş oturmaya…
--Çocuk yok mu? Yoksa olmuyormu? Kaç tane düşünüyorsunuz? vs.vs.vs.................................................................................
Bilmiyorum size tanıdık geldi mi? Kendi yaş grubuma bunların cevaplarını vermek zor olmadı ama büyüklere ????


27 yorum:

Adsız dedi ki...

aslında bana tanıdık gelemdi de arkadaşlarımın hayatlarına tanıdık geldi, sevmiyorum baskıları, yargıları, ısrarları, selamlar yolluyorum sana, sabırlar diliyorum, kaaleme sen kimseyi, bırak teyzeler kendi hayatlarına baksınlar:)

Adsız dedi ki...

kızını da öpüyorum güzel yanaklarından sevgiler:)

özii dedi ki...

Herkes her birşeye karışmaya pek bir bayılır zaten , laf olsun diye midir nedir?

Moonish (moonsun) dedi ki...

Bunlarin hepsi tek tek basimdan gecti :)) okul, is, ask ayni rutin sorularla... ama hala su cocuk yok mu sorusundan kurtulamadim :)) Seytan diyor dogur kurtul :P

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Şükran teyze gibiler olduğu sürece bitmez bu sorular.meraklılar ne olacak.insanıda zor durumda bırakıp birde günaha sokuyorlar.(içimden çok söyleniyorumda ben)

Unknown dedi ki...

Tanıdık gelmez mi?En son iş bulma aşamasındaydım.Memur oldum şimdi yavaş yavaş sesler gelmeye başladı.Evlilik yok mu?

Unknown dedi ki...

ne gıcık ben de yaşadım bu muhabbetleri malesef herkes gibi :)

rahat-sız hatun dedi ki...

Malesef toplumda öyle bi yargı oluşturulmuş ki üniversiteyi kazananmazsan paralı bi iş bulamazsan güzel bi evliliğin olmazsa adam yerine koyulmuyosun işe yaramaz gözüyle bakıyolar.Keşke insanlar biraz bilinçli olsa biraz okusalar biraz izdivaçları izliceklerine eğitici programları izleseler belki bazı şeyler biraz olsun düzelir.

GAMZELİ ANNE dedi ki...

evet ya başka işlerimi yok ne buinsanların bende yaşadım bunları tüm istekler gerçekleşti onlara göre :))şimdi bi kızım var ikinci ne zaman diye soruyolar sanki onlar douğurcak onlar bakcak:)) (bide şirinyerli diye not yazmışın arkadaşım şirinyerlimisin yoksa ben bucada oturuyorumda merak ettim:) hadi bakalım bende bu meraklı teyze ve amcalar gibi bunu merak ettim:))

NzlGl dedi ki...

Neden bu kadar meraklı bir milletiz vallahi çözemedim bu yaşa kadar.
Ben bunları geçirdim Şimdi çocuklarımda sıra.
Allah kolaylık versin herkese
Sevgiler

SMİLENA dedi ki...

inanmıyorum.şöyle gittim geldim geçmişe.şimdi kuzularımız da aynı yollardan geçecekler.hem kime ne ama meraklı milletiz biz...

UÇURTMA;) dedi ki...

Soruların bir sonu var mı bilmiyorum ama ben de sorulardan hoşlananlardan değilim.
Sorma teyzecimmm!

Adsız dedi ki...

canım benim öyle bir noktaya parmak bastın ki sorma.maalesef herkes herşeye karışıyor bizim toplumumuzda.bekarken neden evlenmiyorsun diye baskı, nişanladım düğün ne zaman ,evlendim çocuk ne zaman (bu soruyle şu sıralar çok dertliyim başım belada yani anlamıyor ki insanlar ya size ne diyesim geliyor ya neyse )çocuk olur ikinci ne zaman ikinci olur,araba aldınız mı araba alırsın ev aldınız mı?
YA BU İNSANLARIN NE ÖNÜNDEN GİDİLİYOR NE ARKASINDAN.:(

Martie! dedi ki...

Az da olsa tanıdıklar.Ama bundan sonra siizn oğlan,kız ne yaptı demeyi de unutmayın xD

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

heheh, tanıdık gelmez mi? şekilli ayva göbeğimi gören, "ayy, aysecim hayırlı olsuuun, kac aylık" diyiyor. iyi de o gobek bende 97 yılından beri var. ben de 144 ay oldu maşallah ama 7 yasina kadar cikartmiycaz, bez masrafi faklan olmasin, direk ilkokula baslatcaz diyorum. :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BU ÜLKEDE BÖYLE ŞEKERİM.
HER ŞEY İÇİN MECBUR KALDIK,
HER ŞEYE MECBUR BIRAKILDIK..
Bence sadece sıra bize geldiği için, bizden sonrakilerin sanki durumu farklımıydı ki sanki ??
:)))
HİİÇÇ SANMAMM.....

SEVGİLERR CNM

Adsız dedi ki...

biraz da laf olsun diye soruluyor bu kadar soru. hiç ardı sonu yok. hayatımızın her evresinde karşımızdalar. aynı bu sıralama benden de geçti. şimdi de ikinci çocuğu ne zaman yapacağımı soruyolar. :) onu yapınca da bi grup " ehh iki tane evladın var yeter daha yapma" diyecek diğer grup ta "üçüncüyü düşünüyomusun? düşün bence. çok çocuk iyidir" diyecek. bitmez bu sorulaaarr :)

Meleğin Dünyası dedi ki...

Merhaba..İnan hepsi çok tanıdık özellikle çocuk mevzusunda çok yüklenilmişti 5 sene bekleyince.Şİmdi de alışık olduğumuz üzere 2.çocuk soruluyor.Duymazdan gelmekten başka yapacak bişey yok maalesef.Sevgiyle..

a. gizem dedi ki...

nasıl soruyorlar değil miii?
amerikada üniversiteye ilkkez başlayınca oryantasyon veriyorlarmış... sakın insanların özel hayatına karışmayın burası sizin ülkeniz gibi değil, maaş evlilik ve ilişkileri karşınıdaki anlatmıyorsa sormayın
sokakta gördüğünüz bebekleri deli gibi sevmeye kalkışmayın diye ...
birazcık haklılar mı sanki...

zeynep dedi ki...

ödüllendirdim sizi.
ayrıntıları blogumda:)

böcük dedi ki...

ben henüz ilk iki evreyi atlattım önümdeki basamakları görünce korkmadı içim sıkılmadı değil :D

Basak dedi ki...

hehehe. Sen çocuk yapınca aynı şükran teyze bu sefer şöyle diyecek: "kardeş ne zaman yapacaksınız? Yazık bu çocuğa, sakın kardeşsiz bırakmayın":))))))

Adsız dedi ki...

Ya bu Şükran adından mı kaynaklanıyor ?Bütün Şükranlar mı meraklı?Mahallenin en meraklısı ve haberler onda.Bu sorulara gelince ben artık cevabı otomatiğe bağladım.Yaş ilerleyip(onlara göre)izdivaç olmayınca ve okuyup çalışmayınca çok muhattap kalıyorum bu sorulara.Gerçekten çok sıkıldım.Ben de evlilik kararı alırsam önce sana bildireceğim diyorum soranlara.

Sagır Kedi dedi ki...

Benim 30 uma yaklaşmam yakındır hala çocuk muamelesi yapıyorlar sinir oluyorum:(((

Fıkra Sevenlere dedi ki...

Toplumsal baskı, etki diyorlar buna.. Eeee insan toplumsaldır:)) Ait olma bilinciyle yetiştirmiş bizim gibi toplumlarda kişiliğimizin şekillenmesinde çevrenin etkisi hemen hemen hiç yok diyenler bana göre büyük bir yalancı!!:))

dyq dedi ki...

çok güzel bir tespit =)) okurken bol bol gülümsetti :)

E. Ali dedi ki...

Toplumun uydurduğu din de denebilir.
Olmazsa olmaz şeyler. evlenmeyen insan kötüdür, evlensen o zaman çocuk yoksa soyun kuruyacaktır eyvahtır.. :)