23 Şubat 2009

KUDUZ...

Çocukluğumda aşırı hayvan sevgisi başıma çok işler açtı…O kadar çok kedi ve köpek tarafından ısırıldım ki kuduz aşısı konusunda belkide Türkiye’de rekor bendedir…Rakam konusunu özellikle utandığım için yazmıyorum :))
Allah’tan konu hakkında bilinçli yetiştirilmişim , hemen annemle babama söylerdim.
—Bugün beni köpek ısırdı ya da kedi tırmaladı diye…
Yalnız içlerinden bir tanesinde gerçekten suçum yoktu.Ne kadar anlatmaya çalışsamda fazlasıyla azar işitmiştim o gece…Bir yemek davetine gitmek üzereyken ,ben evden önce çıkmış apartman kapısına ilerlerken tokamın yere düştüğünü ve bir kedinin üstüme atladığını hatırlıyorum.Koştur koştur yemek öncesi kuduz aşısı vurulmaya.O zaman şimdiki gibi koldan üç tane değil...Göbekten ondört gün boyunca.:)
Sanıyorum dördüncü iğneye gittiğimiz akşam,hastaneye lojmanımızdan iki çocuk daha geldi aşı için.Beni ısıran kediyi tarif ettiler…Bir sonraki akşam arka blogdaki bir teyze bize katıldı…Daha sonra nöbetten eve dönmüş bir pilotun evine giren bu kedi ,adamı ısırınca lojmanda bir panik başladı…Veeee en sonunda makam aracına binmek üzere olan üs komutanına saldıran kediyi,ellerinde çuvallar olan Mehmetçikler yakaladı da kabus bitti…Kuduz olduğu anlaşılan kedi kısa bir süre sonra öldü…
***************************************************************
Bu mühim konunun önemi çocuklara uygun bir şekilde mutlaka anlatılmalı.Kuduz hakkında yapılan yeni araştırma sonuçları ise çok çarpıcı…
* New England Journal of Medicine isimli tıp dergisinde yayınlanan bir araştırmada insanlara ısırık yoluyla geçen toplam 152 tür bakterinin bulaştığı tesbit edilmiş.Bunlardan 10 tanesi daha önce bilinmeyen bakteriler.Enfeksiyonu kapma süresi kediler için 12 saat,köpekler için 24 saat olarak açıklanmış.
Köpek ve kedilerin sahiplerini yalamaları tehlike oluşturmasa da ,derilerinde çatlak ya da açık yara bulunan kişilerin bu harekete asla izin vermemeleri araştırmada vurgulanmış.
İşin en ilginç yanını gene sona sakladım.ABD’de konusunda uzman olarak tanınan bilim adamı Toni Mitchell’in yaptığı araştırmaya göreyse, mikropların bulaşması açısından insan ısırığının kedi ve köpeklerinkinden çok daha tehlikeli olduğunu ortaya koymuş… Nasıl ama ???

Kynk.Başkent Üniv.yayını

7 yorum:

kardelen dedi ki...

evet çok ilginçmiş insanlar daha tehlikeli demekki:)
Benim maalesef köpek korkum var yanlarına pek fazla yaklaşamıyorum ama hayvanları çok severim çok şükür bu güne kadar ısırılmadım ama bu bilgileri öğrendiğim iyi oldu çok teşekkürler...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ahhh ah ayni dertten ben de muzdaribim, onume gelen hayvani severim... iki tane kopegim vardi benim de beni kendi kopegim isrmisti isin kotu yani... Bir daha kuduz asisi olmayi hic istemem acikcasi :(( Bana kolumdan uc tane yapmislardi :(( ama yine de kopmadim hayvanlardan cok sukur ki :))

Cimbakuka dedi ki...

Alakası belki var belki yok ama her kuduz lafı geçtiğinde Ulak filmi gelir aklıma sanırım baya etkisind ekalmışım, :D

Ee boşuna dememişler hayvanlar insanlardan daha soyludur diye, köpek ısırır kuduz olurusn ama insan ısırdımı ölene dek hayvandan beter olursun ;)

Adsız dedi ki...

İnsan işte..Ben de hayvanları çok severim ama Allah'a şükür ısırılmışlığım yok.Evde beslediğim kediler tarafından çok tırmalandım o başka..

Adsız dedi ki...

Bloğunu çok beğendim.
İzleyicelerine ekledim kendimi
Sevgiler.

öykü dedi ki...

Ben de cocuklugu sayısız kuduz asıları ıcınde gecen bı ınsan olarak yazını ılgıyle okudum:)

ferulago dedi ki...

İnsan ısırığı çok ilginç bir ayrıntı gerçekten.