21 Şubat 2009

İNTİKAMLA GELEN KARİYER BAŞLANGICI…

İngiltere’de 3 Aralık 1926 günü terk edilmiş bir araç bulundu.Kapıları açık,kaza geçirmiş gibi öylece duran boş bir otomobil…Şehrin dışında ıssız bir yerde olduğu için kimse ne olduğunu anlayamadı.Polise haber verildi. Kayıtlardan arabanın Agatha Christie isimli bir bayana ait olduğu ortaya çıktı.Varlıklı bir ailede yetişmiş olan Agatha ,kabiliyetli,kitap okumayı çok seven ve amatör yazılar yazan biriydi…


Boş arabayla ilgili olarak kadının eşine haber verildi.Ancak Agatha’nın nerde olduğunu kimse bilmiyordu.Esrarengiz bir biçimde yok olan kadının kayboluşuna İngiliz basınıda büyük ilgi gösterdi.Dönemin en ünlü dedektifleri hatta İngiliz hükümeti bile konuyla ilgilendi.Bir görgü tanığı arabadan çıkan sağ bir kadın gördüğünü söylüyordu…
Fikir almak adına ünlü roman kahramanı “Sherlock Holmes” un yazarı Conan Doyle’ye bile danışıldı…

Tüm bölgeye dağıtılan kadının fotoğraflarını ,bir otelde caz söyleyen müzik topluluğu tanıdı.—Bu bayan akşamları buraya geliyor deyip yerini bildirdiler.Polisler kadının kaldığı otelde kayıtları incelediğinde “Christie” soyadını bulamadı.Fakat otel görevlisi “Neele” soyadlı genç bayanın kaldığını söyledi.

Onbir gün sonra kadına ulaşıp sorguya aldıklarında inkar etti 
–Ben turistim dedi sonra ifade değiştirdi hafızasını kaybetmiş numarası yaparak kimliğini açıklamadı.Bunun üzerine dedektifler aynı şehirde yaşayan gerçek Nancy Neele ‘yi bulup sorguya aldıklarında bir gerçeği öğrendiler.

Agatha Christie’nin eşi bir süreden beri Nancy Neele ile kendisini aldatıyordu.Aldatılan kadın Agatha kaybolmazdan önce iki sevgili hafta sonu için plan yapmışlardı.Agatha planı ile tüm dikkatleri üzerine çekip,ikisinin hafta sonu planlarını mahvetmiş bununla da kalmayıp tüm basının bu ilişkiyi öğrenmesini sağlamıştı.

Boşanmayla biten evlilik sonrası eşi, yapılan tüm soruşturma giderlerini ödemek zorunda kaldı.Dünyaca ünlü cinayet roman yazarı olarak Agatha Christie’de edebiyat dünyasına adımını atmış oldu.



Agatha Christie
---------------------------------------------------------------------------------


*Gene kelimelerimin yettiği kadar olayı aktarmaya çalıştım.Bence müthiş bir başlangıç olmuş.Okuduğumda bir hayli etkilendim ve gizemi çözmek istedim.Tabi çözemedim ama ilk aklıma gelen “Allah akıllı kadının gazabından,erkeği korusun” oldu…:))


bknz.Agatha Christie
kynk.Bütün Dünya

25 yorum:

Burcu SezeR dedi ki...

Ne zeki kadınlar var dünyada. Cesaretine hayran olmamak elde değil.

İlknur dedi ki...

kesinlikle doğru söylüyorsun.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

etkilenmemek mümkün değil.
!!!!!!

Adsız dedi ki...

Amin amin de, zeki kadının gazabından değil zeki olmayanın herşeyinden korusun.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Olayı anlamak için 3 kere okumak zorunda kaldım yahu! :)

kardelen dedi ki...

çok etkileyicibir hikaye gerçekten kadının zekasına hayran kaldım...

ıvır zıvır dedi ki...

çok etkileyici bir hikayeymiş... ablamızada tebrikler yani... :)

NzlGl dedi ki...

'Kadın isterse'........

Annekaz dedi ki...

1 kerede anladım valla, üstelik bir kenara not ettin belki bir gün lazım olur :))

papagangibi dedi ki...

çok akıllı bir kadınmış gerçekten :) ancak romanlarda olabilecek bir intikam almış :) aslında biraz da yazar zekası etkili sanırım.

Unknown dedi ki...

ben Babaannemin evinde doğdum 4 bekar amca bir bekar hala babaanne dede annem babam şeklinde yaşadık 3 sene...
veee amcamların halamın bir kitap arşivleri vardııı ve agatha cristie serileri :)
ilk okumaya başladığım zamanlardı neredeyse romanlarla tanışmam ve o arşivleri sonrasında hatim etmem...
bayılırım romanlarına zaten büyüyünce dedektif olacağım derdim hep :) malesef ki oldum her tatsız olaya da şahitlik yaparak...

özii dedi ki...

Son sözüne kesinlikle katılıyorum. Üstelik inanılmaz güzel planlanmış ...

Benimde çocukluğum bu romanlarla geçti , o yüzden hala gizemli şeyleri çok severim.

sihirlirloklava dedi ki...

çok doğru bir kadını asla kızdırmayacaksın...sevgiler canım..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

kadının fendi erkeği yendi:)

Unknown dedi ki...

merhaba..
güzel dileklerin için teşekkürler öncelikle..günden güne daha iyi hissediyorum.
**********
yazını ilgiyle okudum ve aklıma ilk gelen ne zeki kadınmış oldu.
bazı insanların kafası cidden farklı çalışıyor:))

Moonish (moonsun) dedi ki...

Allah tum erkekleri akilli kadinlardan korusun :))

lemanice dedi ki...

afferin agatha!
akıllı kadının hali başka canım:))sevgiler çok hoş bir paylaşım.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Edebiyat dünyasının en renkli simalarından bu kadına ben de hayranımdır.
Paylaşımın için teşekkürler.

Quaresma7 dedi ki...

Allah akıllı kadının gazabından, benim gibi yazıyı bilmem kaç kez okuduktan sonra anlayabilen-sıkıntılı zekaya sahip- insanları korusun:)

Hikaye harika olmu, şahsım adına anlatırken güzel kelimeler seçmişsin diyebilirim. Sıkıntı ben de kanımca:)

zuzuların annesi dedi ki...

Harika bir hikaye daha...Sağol canım:)

Hospitality And Cost dedi ki...

Merhaba tüm yorumlara katılıyorum .Aslında tüm yorumlar kadınları anlatıyor..Çok güzel bir blog . Bende herkesi bloguma beklerim http://evindeis.blogspot.com

Hayatın İçinden dedi ki...

teşekkürler

Yasemin Kokulu Bir Hayat dedi ki...

harıkaymıs kadınların zekasını kucumseyen beyınler okumalı bunu kesınlıkle :)

bademlebuduk dedi ki...

süper bir zeka

bademlebuduk dedi ki...

süper zeki bir intikam