25 Ağustos 2008

MANTI ,BAKLAVA, KRAVAT VE KAÇAN FIRSATLAR…

Gazetemi okurken gözüme bir duyuru takıldı.Kayseri Mantısını patentlemek üzere ilan verilmiş.Mantının yapılışından tutunda, hamurun kalınlığı kıymanın özelliği hatta teknik özellikleri adı altında malzemeleri ne ararsanız var anlayacağınız…Sevindim hiç olmazsa baklava ,döner ve lokumdan sonra hiç olmazsa bunu kurtardık diye düşündüm…


Bir doktor arkadaşım anlatmıştı Amerika’da kaldığı dönemde sık sık “Yunan Döneri “yemeğe gitmişler.O da çok şaşırmış ama maalesef döner biz farkında olmadan gitmiş elimizden haberimiz yok.


Durun daha bitmedi güzel haberler devam ediyor.Bilmiyorum duydunuzmu?? Birkaç ay önce Gaziantep’lilerden önce baklavanın patentini gene Yunanlılar aldılar…Ne güzel dimi??? Tüm dünyada bilinen “Türk Lokumu” deyimide yakında tarihe karışacak.Şimdi onun patentini vermek üzereyiz…Gelecekte “İskender Kebap” ,”İçli Köfte”,”Adana”,”Urfa” vs..elimizden giderse şaşırmayın.


Bugün okuduğuma göre Hırvatların durumuda bizimkinden farksız…


Kravat ilk olarak Hırvatistan’da doğmuş.17.yüzyılda Fransa ordusunda görev yapan lejyonerlerin (paralı asker) sevgilileri geri dönsün diye boyunlarına bağladıkları kumaş parçalarını (bugün bizim bildiğimiz adıyla Kravat) dönemin Fransa kralı 14.Louis çok beğeniyor ve bunlardan üretilmesini istiyor.İşte o gün bugündür Kravat Fransızların sanılıyor yani bende öyle biliyordum ne yalan söyleyim…”Kim 500 Milyar İster” yarışmasında adam bu soruya “Fransa “ cevabını veripte doğru cevabın “Hırvatistan” olduğunu öğrenince şok geçirmişti sonraki günlerde hakkımı yediler diye mahkemeye başvurmuştu hatırladınızmı???
Neticede şunu anlatmaya çalışıyorum, Milli Kültüre ait olan ne varsa sahip çıkmak gerekiyor.Yoksa günün birinde gelip alırlar elinizden neyiniz varsa, sizde öylece bakakalırsınız…
1

2 yorum:

Ebruli dedi ki...

Dönerimize sahip çıkalım çıkmasına da. Ya Yunanlılar bizden daha iyi döner yapabiliyorlarsa. Çünkü ben artık Türkiye'de yapılan dönerleri hiç beğenmiyorum. Yıllar geçtikçe tadını bozuyorlar...

Adsız dedi ki...

Hi there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one? Thanks a lot!