17 Şubat 2009

BİR PİLOT VARDI...

Askeri okulu başarıyla bitirmiş genç pilotu belki ödüllendirmek belki de yeteneklerini daha da arttırmak için Kanada’ya yolladılar…İki senelik eğitimin ardından yurda dönen pilot önce Merzifon’da daha sonrada Eskişehir’de görevine devam etti…1964 yılında Kıbrıs’da başlayan Rum zulmüne sessiz kalamayan hükümet ,tıpkı diğer askerleri gibi ona da görev verdi…
Eskişehir’den havalanan pilot Kıbrıs semalarına geldiğinde uçağı yerden açılan ateş sonucu alev aldı ve hızla düşüşe geçti…Son anda paraşütünü açmayı başaran genç pilot öyle bir yere iniş yaptı ki… bir tarafı Rum,bir tarafı Türk köyü olan bir nehir yatağına …İyi Türkçe konuşan Rumlar el işaretleriyle birlikte –gel bu tarafa gel dediler…Türk köyündekiler—hayır bu tarafa diye seslendiler…kim doğru söylüyordu ? bilemedi ve yanlış tarafa gitti…Rumlar tarafından esir alınan genç pilot ele geçtikten sonra konuşturulmak adına öyle işkencelere maruz kaldı ki genede direndi…Hiçbir şekilde konuşmayan genç pilot yüzbaşı 29 yaşında , beton çivisi ile şehit edildi…
Hükümet naaşını Rum tarafından istediğinde ,önce isteklerini bildirdi düşman…Yurda getirilen şehit ,büyük bir tören sonrası İstanbul –Edirnekapı şehitliğine defnedildi…
O belki yakınınızdaki bir okula ya da bir sokağa adı verilen İlk hava harp şehidimiz Cengiz Topel’di…
----------------------------------------------------------------------------------

* Cengiz Topel’in uçağı düştükten sonrası aslında varsayımlar üzerine kurulu.Ben bu hikayeyi 1989 senesinde Lefkoşa’daki “Barbarlık Müzesini” gezerken dinledim.İşkence sonrası çekilen fotoğraflarına yüreğin dayanması mümkün değil…
Sonra ne oldu bilinmez öyle ya da böyle hunharca işlenen bu olay bizim tarihimiz ve bunu herkes öğrenmeli…Hani biz barbar ve zalim olarak anılıyoruz yaaa bunu özellikle onun için anlatmak istedim…


bknz. işkence bölüm- Johnson mektubu

32 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Ne kadar acikli bir hikayesi varmis, ismini her yerde gormemize ragmen ben hikayesini ilk defa duyuorum :(

Biraz dedi ki...

Ben de bilmiyordum...yazip paylastiginiz icin cok tesekkurler!

öykü dedi ki...

Satırlarınızı saat 8 23...kahvaltı ederken okuorum..Yazılarınızı hep cok severek takıp ettım..
Ama bu sefer sıze su kadarını soyleyeyım..O genc subayın hangı tarafa gecerse gecsın sankı ınsani bir duyguyla kurtarılacagını beklerken yasadıklarını okuyunca
tum tuylerım dıken dıken elımden bardagımı bıraktım..
Rahmet olsun..
Bılmıyordum.
ısmen bılsem de öykusunu bılmıyorum..
Hatırlattıgınız ıcın..ogrendıgım ıcın
cok tsk ederım.

NzlGl dedi ki...

Sayenizde bilgi dağarcığımıza yeni bir şey ekledik.
Allah rahmet eylesin.
Teşekkürler

Handan dedi ki...

Her gün sürekli geçtiğimiz sokaklar, oturduğumuz parklar, karşılaştığımız isimler. Sadece birer isim olarak görünüyorlar bize değil mi?

Teşekkürler paylaştığın için.

Dobrowski dedi ki...

adını herkes biliyor ama hikayeyi bende bilmiyordum. adının yollara - hava alanlarına verilmesinden ancak bilgi yarışmaları için yeterli bilgiye sahiptim. teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Nur içinde yatsın, hikayeyi ilk defa okudum...

ferulago dedi ki...

Eskişehir'de Subay Orduevinin önündeki caddede bir heykeli vardır Cengiz Topel'in. Sürekli görmeme rağmen hikayesini bilmiyorudm tam olarak, çok teşekkrü ederim. Kıbrıs için bir sürü şehit vermemize rağmen geçenlerde televizyonda işgalci Türkiye buradan git dediler, tüylerim diken diken oldu.

Unknown dedi ki...

:( parçalandı içim ...
hergün gönderdiğim şehitlere fatihanın işte böyle kahramanlarımız var...
aferin bak yine bilgilendirdin bizi ;))
ellerine sağlık yüreğine de :)

Basak dedi ki...

Ben de hikayesini bilmiyordum ve kendi tarihimize bu kadar yabancışlaştırılmış olmaktan utanç duyuyorum:(

GeCe dedi ki...

uff tüylerim diken diken oldu hem de utandım adını çokça duyuyorum ama hikayesini hiç bilmiyordum yazık bana

Gülen Tezer dedi ki...

Teşekkürler içimden geldiği gibi;
Cengiz Topel'in kemiklerinin Kıbrıs'lı Türklerin konsolosluk önüne kanlı bir el maketi bırakarak 'işgalci Türkiye Kıbrıs'tan çık! sloganlarıyla sızladığı kesin.Yakın geçmiş tarihin bu kadar çabuk unutulması kabul edilir değil.Adada bir süre yaşamış biri olarak belki çok iddialı olacak ama KKTC Türkleri için verdiğimiz mücadele ve çabaların ne için olduğunu düşünmekteyim.
Lefkoşa'daki müzede gördüklerimden:
Bir an için gözlerinizi kapatıp zamanın otomatik sayılabilir silahlarına karşı KKTC Vatansever Türklerinin su borusundan yapılma ilkel silahlarıyla kendilerini savunmaya çalıştıklarını hayal edebilir misiniz lütfen?
Sevgiler..

Flame dedi ki...

Bizim burdada Cengiz Topel havacılık üssü var. Tam adına yaraşmış. Sağol canım bilgilendik sayende...

ELİF dedi ki...

Adını bılıyordum ama hikayesını duymamıştım,ne kadar acıklı bır son yazık...
Bizimle paylastıgın için tşkler...

Quaresma7 dedi ki...

Harika bir hikaye... Allah rahmet eylesin... Mekanı cennet olsun...

Adsız dedi ki...

söylenecek çok söz var ama söylemeye dilim varmıyor.İşte bizim vatansever askerimiz...

Aymen dedi ki...

biz türkler yeterince çığırtkanlık yapamadığımız için dünya sessiz kalıyor.

ABİ dedi ki...

sevgili İçimden geldiği gibi;
bu hikayeyi sana böyle kim anlattı bilmiyorum ama aşağıda verdiğin linkleri dikkatle okuyup inceledim. Otopsi raporunda beton çivisi etkisi yapabilecek bir yaradan bahsedilmiyor. ayrıca bu sitenin daha düzgün kanıt ve araştırmalara dayanarak yapıldığını varsayarsak, şehit Cengiz Topel'in bir sınır nehrine düştüğü kaydına da rastlayamıyoruz. (belki ben rastlayamadım.) anlatılan bu öykü yani sınır nehri ve beton çivisi olayı belki de o dönemde insanların birazda haklı olarak olayı abartmaları üzerine bugüne kadar böyle efsaneleşti. Halbuki Şehit Cengiz Topel için buna gerek yok bence.
O, rumlar tarafında öyle ya da böyle işkence edilerek öldürülmüş bir vatan evladı.
Allah ona ve onun gibilere gani gani rahmet eylesin...
sevgiler.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili Abi,ilgin için öncelikle teşekkür ederim...aşağıda link adresini koyduğum sitede otopsi raporları ve atlama sonrası bölümü bu siteye yeni eklenmiş...İşin açıkçası benimde dikkatimi çekti buna rağmen,varsayımlar ve otopsi raporlarını ekleme ihtiyacı duydum.işkence ile ilgili makalede beton çivisi vb.şeyler anlatılıyor.3.sırada onuda eklemiştim.ama kaç kişi baktı bilmiyorum....yalnız baş bölgesine yapılanlar bana fotoğraf üzerinde anlatıldı onu hiç unutmuyorum...
Aslında amacım hep ismen duyduğumuz ama kim olduğunu bilmediğimiz kahramana dikkat çekmekti aynen bana anlatıldığı gibi aktardım...dediğin gibi olaylarda bazı şeyler abartılmış olsada sonuçta işkence kanıtlarını görmüş olmam bana yetti ve hiç aklımdan çıkmadı...tekrar ilgin ve görüşlerin için çok teşekkür ederim.sağlıcakla kal...

Martie! dedi ki...

Bilmiyordum bunu.Paylaşım için sağol.

sihirlirloklava dedi ki...

selam canım...paylaşımın ,duyarlılığın için teşekkürler..ayrıca içerikli ve güzel bir blog...sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:(((((
ne yazıkki BU EŞSİZ VATAN EVLATLARINDAN BİRİ OLAN CENGİZ TOPEL'İN hikayesine KIBRISTa şahit oldum..
Her gittiğimde mutlaka giriyorum ..
MUTLAKA !!!!!!!

ella dedi ki...

savaşın her hali acı verici ve üzücü. en ağırıda işkenceye maruz kalmak galiba.

Adsız dedi ki...

gönderdiğin link için teşekkür ederim ve tabii ki katılmak isterim.ne yapmam gerektiğini anlatabilr misin?

Meleğin Dünyası dedi ki...

Türklere barbar diyorlar ama son dönem savaşlarına, işkencelerine baktığımızda tüm bunlara sessiz kalan tüm dünya ülkeleri Avrupası,Amerikası asıl barbar olan onlar bence.Paylaşımın için teşekkürler.

papagangibi dedi ki...

çok üzücü gerçekten. bu hikayeyi ben de bilmiyordum. nerede kim tarafından yapılırsa yapılsın, işkence barbarlıktır!

Adsız dedi ki...

e-posta adresimi profilime ekledim.bakabilirsin :)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

NE KADRA GÜZEL BİR KONUYA DEĞİNMİŞSİN BEN CENGİZ TOPEL İ.ÖO ÇALIŞTIM O ZAMANLARDA MERAK ETMİŞTİM KİM DİYE HAYATINI ÖĞRENDİĞİMDE ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜM.EVET BİR KENDİ HAKLARIMIZI SAVAUNMASINI BİLMİYORUZ KENDİ TARİHİMİZİ BİLMİYORUZ BİZE NE SÖYLESELER HAKTIR YANİ.BAZEN KIZIYORUM TÜM İNSANALARA ASLINDA KENDİM DUYUYORUM BI SESİ YA NEYSE.NEDEN KENDİ HAKLI OLDUGUMUZ ZAMANLARDA KENDİMİZİ SAVUNMASINI BİLMİYORUZ DİYE.BİZLER KOLAY UNUTAN BİR MİLLETİZ.NE YAZIK Kİ:(

LoLLa dedi ki...

geri geldiiiiiiii Karalamacaaaa :))))



oooffssss coks mutluyumsss :)))

Adsız dedi ki...

Vay be. Bilmiyordum bu hikayeyi. Sadece pilottu ve Cengiz Topel'di. Oysa çok daha fazlasıymış.
Allah rahmet eylesin.

Mehtap dedi ki...

bende hep ismini duyardım ama acıklı hikayesini bilmiyordum.kalemine sağlık canım.sayende bizde tanımış olduk.sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

sizin yazınızla birlikte "ABİ"nin yorumunuda okudum.beton çivisi olayı doğru yada abartı bilemiyorum ama çok çok üzücü ve bir o kadar da etkileyici bir olay bu...

teşekkürler paylaştığın için.

sevgilerimle.