19 Şubat 2009

PEKİ SİZ ?

Son iki hafta içinde kaç kere lazım oldu.Yoğun bir şekilde iş aramaya koyuldum.İş başvuru formlarında ,sicil sorgulama işlemlerinde, derken bankada yeni hesap açtırmam gerekti gene karşımda TC kimlik no…Her seferinde nüfus cüzdanını al ,bak yaz.
Anla işte adın gibi,soyadın gibi her yerde bunu yazmak zorundasın artık.Hafta içinde eşim aradı. –eğer bilgisayarın başındaysan bir bakarmısın arkadaşımın kimliği yanında yok TC no’su lazım oldu…
Beyin hücrelerimizin içinde barındırdığımız bir sürü gereksiz bilgi öylece dururken, bunu ezberleme zamanı çoktan gelmişte geçiyor.
Acaba kaçımız 11 haneli TC kimlik numaramızı kimliğe bakmadan ezbere yazabilir hiç düşündünüz mü?


47 yorum:

Bilun ŞEN dedi ki...

Öss'den beri yazıyorum ben :) Dediğin gibi kimliğe bak vs. uzun iş. Ezberlemiştim ben de.

Adsız dedi ki...

yok düşünmedim. zaten onu düşünmeye vakit harcamaktansa ezberlemeye vakit harcasak daha iyi olacak anlaşılan.

kolaylıklar

serrose dedi ki...

Ben de ezbere biliyorum :)))
heryerde karsima cikinca istemeden ezberledim :)

NzlGl dedi ki...

Bende ilk aldığım günden beri ezberledim.
Hatta eşim ve oğlum 'madem kendininkini ezberledin bizimkinide ezberleyiver' diye söylediler:))) Rahatlığa bakarmısınız!
Ama bana benim TC no yeter:)))
Sevgiler

Haydins dedi ki...

Ben artik telefon numaralarini bile ezberleyemiyorum :(
Eskiden ezberlediklerim aklimdan cikmiyor ama yeniler de girmiyor..

özii dedi ki...

Epey zorlandığımı itiraf etmeliyim daha yeni yeni hepsini biliyorum.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

ben cep telefonuma yazdim; cok kolay oluyor bulmasi...

Adsız dedi ki...

vallahi ben ezbere biliyorum.aöf online sisteme bu şekilde giriş yapınca malum ezberliyorsun.eşim kendisininki yetmezmiş gibi,benim ve oğlumuzun tc kimlik nosunu bile biliyor.o da işyerinde sürekli sordukları için ezberledi :)

Unknown dedi ki...

benimki ezberde bütün aile efradınınki cep telefonumda :)

SMİLENA dedi ki...

valla henüz ezberlemiş değilim...

Cimbakuka dedi ki...

Ezbere bilenlerden biriyim bende :)

ilerlemeyentakvim dedi ki...

bende ezbere biliyorum hatta mesleğim icabı bir çok kişinin,kendileri bile tclerini bilmezken ben biliyorum:)))

kırmızılı dedi ki...

ben yazabiliyorum :D
okul numaram da tc kimlik no olduğu için :)

Sagır Kedi dedi ki...

Valla ben en yakından ulaşabileceğim 3 kişinin telefon numaraları artı mail ve üye oldugum zımbırtıların şifrelerini ve en önemlisi de kimlik no'mu 10 senedir aklımda tutmak zorundayım malum lazım oluyor...Başka ezber falan istemiyorum aaa:(((

Yılmaz Barış dedi ki...

İlk olarak 4 yıl önce öss'ye ilk başvuruşumda lazım olmuştu. Zaten o zaman öğrendim ve hemen ezberledim. Bir dahada unutmadım.
Bu sene üniversitede 4. yılım bitecek gibi görünmüyor bu yıl onun için öss'de fizikten full çekip bir dershaneye girmeyi düşünüyorum. Ve birde açık öğretime başlıcam ve ve bir üniversite daha okumayı düşündüğüm için seneye hazırlık olsun diye öss ye bir daha başvurdum.
Dün gene bankaya para yatırırken lazım oldu.
2870241....

rahat-sız hatun dedi ki...

valla öss ye girdiğimden beri ezberledim 5 yıldır ezberimde ama bazen unutup rakamların yerlerini değiştiriyorum sonra yapılacak işlem gerçekleşmiyo tabi.Ama bu tc lazım oldukça küfrederim lan madem bukadr işimize yarıcak nie bu zıkkımı 11 haneli yapıyosunuz şöle kısa akılda kalcak estetik bişe olsun bari dimi.bence hemen yeni bi kanun olarank sunulmalı meclise.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Benim ezberim hiç iyi olmadığından hiç gerek duymadım.son üçlüyü karıştırıyorum hep:))

teletabi dedi ki...

ben de ezbere biliyorum. bence kaçımız ezbere biliyor yerine kaçımız ezbere bilmiyor diye sormak gerek.

gül dedi ki...

herzaman lazım oldugu için yaza yaza ezberledim ben

gül dedi ki...

bu arada müzik çok güzel kim söylüyor acaba?

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

arkadaşlar demekki bir ben ezberlememişim şu numarayı...yaşlılık işte:))
teletabi arkadaşımın dediği gibi sondaki soruyu ben yanlış sormuşum...tam tersini yazmalıymışım...

Adsız dedi ki...

bende ezberledim .. öss numaramı ilkokul numaramı vs gereksiz tüm numaralar aklımdadır ne gerek varsa

Cimbakuka dedi ki...

Hatta bir insan 2003015119055 gibi bir okul numarasını aklında tutabilir mi? Tutuyoruz işte ne işimize yaracaksa, hey gidi üniversite yılları :D

Yeliz dedi ki...

genelde aklımda tutuyorum ama arada unutabildiğim oluyor, eşim o zamanlarda imdadıma yetişir sağolsun:) sevgiler

Unknown dedi ki...

Ben kendiminki dışında annemin,babamın ve kardeşiminkini bile ezberlemişim.Ne ara bilmiyorum:)

Mehtap dedi ki...

bende rakamları,telefon numaralarını istemediğim halde ezberleme gibi bir durum var.o nedenle gerek öss no'm gerekse TC.no hiç öğrenme zahmetine girmeden öğrendim ama çocuklarımınkini de öğrensem iyi olacak.Çocuklar eşimin üzerine olduğu için o da cep telefonuna kaydetmiş oradan bakıyor, lazım oldukça.

GeCe dedi ki...

genelde ezbere karşı olduğum için hiç ezberlemedim ama yaza yaza istemeden ezberledim galiba

Adsız dedi ki...

sınavlarda yazmak zorunda olunduğundan ister istemez ezberleniyo bi süre sonra :)

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben yıllardır ezbere biliyordum zaten :)

ABİ dedi ki...

ben de telefona yazdım.. telefon numaramı da nüfusumun üzerine yazdım..:)))

Gülen Tezer dedi ki...

Ben her nasıl olduysa yanlışlıkla ikiz kardeşiminkini ezberlemişim :)

Gülen Tezer dedi ki...

Ben her nasıl olduysa yanlışlıkla
ikiz kardeşiminkini ezberlemişim :)

Burcu SezeR dedi ki...

Bana göre inanılmaz gereksiz bir numara.. Olmasın...

assortiek dedi ki...

bizimde okuldayken kaynana dediğimiz bi kız wardı o ezbere bilip bizim bilmememizi küçümserdi,sonra ne olduysa bnm ezberime geçmiş oldu ama asla onun teşviğiyle değil:)ama çok rahat oluomuş,hatta hava bile atıorm bankada sorduklarında tak kafadan cwp:)walla:)

Annekaz dedi ki...

ben de bilmiyorum çocuklar ezberlemişler ama tabi ezberlemek lazım olmuyor böyle..

Flame dedi ki...

Bende ezbere biliyorum. Benim hafızam acayiptir bildiğim telefon numaraları koca bir santrala bedeldir :) Arada tutukluk yapıyor ama olsun beynim :)

Moonish (moonsun) dedi ki...

ben de ezbere biliyorum ama bu sistem bana zorla ezberletti senin yadigin nedenlerden dolayi :))

Cavill dedi ki...

benim gibi biri için imkansız bu, ben kendi numaramı bile ezbere bilmiyorum, biri soruyor bir dakka deyip tel elime alıyorum, elim tuşlara gittikçe söylyorum. öle kalakalıyor karşımdaki.

beynim bunları lüzümsuz bilgi olarak algılıyor herhalde, kesinlikle kabul etmiyor :)))))) illa birşeyle ilişkilendirmek istiyor, çok saçma değil mi

Adsız dedi ki...

ne kadar ezberlemek istediysem de olmadı bıraktım her seferinde. aslında dediğin gibi heryerde lazım oluyor.

papagangibi dedi ki...

valla ben de hiç ezberlemedim. ezberlemeye de niyetim yok :) istedikleri zaman kimliğimi çıkarıp gösteriyorum.

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

ben de ezberledim ama her seferinde emin olmak icin cep telefonumdan kontrol ediyorum. öss giris numaramı bile hatirlamakla birlikte, kimin oldugunu bilemedigim bir ev telefon numarası bile hatirliyorum, bir gün arayacağım, kim acaba?

Fıkra Sevenlere dedi ki...

Evet ezberlemedim.. O kadar çok ezber varki bellekte ona yermi kalmıyor ne!! Habire unutuyorum..

Hülya Konar dedi ki...

bende ezberlemedim:(

blogcubur dedi ki...

sağolsun öss istemdışı da olsa tekrarlaya tekrarlaya ezberlememi sağladı

Zehra Fındıklı dedi ki...

Bu 44 kişiden sonra yorum yazsam sizi yormam inşallah :)) ama içimden geldiği gibi diyorum ve ezbere bilmiyorum itiraf edebilirim... harika bir blogunuz var sevgiler...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

çok teşekkür ederim iltifatınız için...utandım şimdi mahçup ettiniz beni:-))

sihirlirloklava dedi ki...

5074.....:))ezberledim inan ki