03 Eylül 2009

“ İNANMAK, BAŞARMANIN YARISIDIR…”

İngiliz soylusu karısı ve oğlunu yanına alarak o gün pikniğe gitti.Hava o kadar güzeldi ki, gezintiye çıkan çocuk bu eşsiz doğa manzarasının içinde dayanamayarak karşısında duran göle doğru koştu...

Kısa bir süre geçmişti ki ayağına giren krampla çırpınmaya başladı.Yardım çağrısını yakında bir tarlada çalışan köylü çocuğu duydu ve onu boğulmaktan son anda kurtardı…

Babası çocuğu kurtulduğu için minnettardı teşekkür için ona davette bulundu.Sohbet sırasında gelecek planlarını sordu çocuğa...
“doktor olmak isterdim ancak durumumuz okumama elverişli değil,bende babam gibi çiftçi olacağım” dedi üzgün bir şekilde.

Soylu adam “Peki,hazırlıklarını yap,eğitim masraflarını ben karşılayacağım.Doktor olmak mı istiyorsun? Ol o zaman dedi…


~~~ ~~~ ~~~
1943 yılının Aralık ayında eski İngiltere başbakanlarından Winston Churchill ‘e Afrika’da zatürre teşhisi konuldu.O dönemde bu hastalığın tedavisi yoktu…

Henüz tıp camiasında geçerliliği kabul görmemiş “ penisilin” adı verilen ilk antibiyotik ilaç üzerinde çalışan Dr. Alexander Fleming’e haber verildi…

Hemen İngiltere’den Afrika’ya giden doktor yeni ilacını kullanmaya başladı ve tedaviye kısa bir sürede cevap veren Churchill’in yine hayatını kurtardı tıpkı yıllar önce onu gölde boğulmaktan kurtardığı gibi…


~~~ ~~~ ~~~
Buraya kadar anlatılan belki sizi şaşırtmış olabilir…Neticede Sir Alexander Fleming yapmış olduğu buluş ile insanlığa ışık tutarak,bir çok hastalığın iyileşmesine yardımcı olmuş, daha nice hayatlar kurtarmıştır…


Bu arada her fırsatta Türk’leri sevmediğini belirten ,geçirdiği kaza ve hastalıklar ile yaşamsal dokunulmazlığı espiri konusu olmuş Winston Churchill ise 91 yaşına kadar yaşamıştır.



* yazımı kaynak göstermeden yayınlayan "atmacamana" isimli emek hırsızına ve buna fırsat veren kopyacı site trakus.org'a buradan bakabilirsiniz...

3 yorum:

Unknown dedi ki...

valla ben de kendisinden haz etmedim söyleyeyim :)

öykü dedi ki...

boyle bı genelleme yaptıgı ıcın uzuldum acıkcası ne demek Turklerı sevmıyorum..
Bu tarzda cumlelerı her zaman yanlıs buluyorum
bı kısıden belkı olumsuz bısey yasamıs olabılıyor ınssanlar
ama o kısıye aıt bı olayı
ornegın
BUTUN KADINLAR BOYLEDIR !
ŞU MILLET PISTIR !
BU MILLET KOTUDUR !
DIYE BI GENELLEMEYE vardırınca ısı
acıkcası yanlıs ve uzucu buluyorum.

Unknown dedi ki...

olay ilginç hakikaten
bu kadar olur dedirten cinsten
buraya kadar okey.
Türkleri sevmezmiş, normal, kuyruk acısı herzaman vardır diğer ülkelerin Türklerle, taaa Osmanlıdan beri, biz de onlara bayılmıyoruz zaten değil mi ? :))))