02 Şubat 2012

BLOGGER’DA KELİME DOĞRULAMA NASIL KALDIRILIR ?

Bloglamaya ilk başladığımız zamanlar bu sistem yoktu,dolayısıyla  yorum bölümüne spam mesajlar gelmeye devam ediyordu.

İşte yorum bırakırken karşımıza çıkan,benimde pek sinir olduğum,ziyaretçiyi yorum bıraktırmaya üşendiren bir durum “ Kelime Doğrulama” burada işe yarıyordu.Zaman içinde blogger’da kendi içinde yenilenmeye devam etti ve spam yorumları kendiliğinden yakalayan bir sistem geliştirdi.

Artık spam dediğimiz  ticari reklam niteliği taşıyan ,güvenilmeyen ve yüksek sayıda kopyası gönderilen mesajlar buraya düşüyor.

O nedenle bloglarınızda kelime doğrumala işlemine son verip yazılarınıza daha çok yorum almayı sağlayabilirsiniz.Çünkü yukarıda belirttiğim gibi bazen kelime doğrulamayı görüp yorum bırakmaktan vazgeçtiğim oluyor.

Peki bunu nasıl kaldıracağız?
Blogger Kumanda Panelinde  Ayarlar dan -  Yorumlar  bölümüne gelin altta  Yorumlar için Kelime Doğrulama Gösterilsin mi? Seçeneğini  “Hayır” olarak  seçip  ayarları kaydedin.İşte bu kadar,umarım bilmeyenler için faydası olmuştur.




* 08.02.2014 / yazıyı güncelleme adına bu notu ekliyorum arkadaşlar.

Yukarıdaki görseller bloggerın eski kumanda paneli görünümüne ait.

Yeni görünümde fazla bir değişiklik olmadığı için görsel ekleme gereği duymadım.Yine yapmanız gereken "ayarlar" bölümüne girip, "yayınlar ve yorumlar" butonuna basıp "kelime doğrulaması" bölümünü "hayır" diye seçip  ayarları kaydetmeniz gerekiyor.

27 yorum:

Gezi/yorum... dedi ki...

Bu bilgi paylaşımı iyi oldu teşekkür ederim..

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bak ben de bu kelime doğrulama olan yorumlardan hoşlanmıyorum Ebrucum
gerçi üşenmeyip yine de yorum yazıyorum ama ne gereği var şimdi bunun demeden de edemiyorum :)

Keşke Gerçek Olsa dedi ki...

Ben üşenen taraftayım,bolca yorum bırakmaya çalışıyorum ama hepimizin az zamanı var vakit kaybına sebep başka birşey deği,gerçekten gereksiz buluyorum. Güzel bir nokta ,teşekkürler :)

Acqua dedi ki...

bu çok önemli bir şey. Birara bloğuma o kadar çok spam yorum geliyordu ki..Sonra sizin bu bahsettiğiniz olayı yaptım ve şimdi çok rahatım

Handan dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın Ebrucum, kesinlikle gereksiz birşey.

gülümse dedi ki...

Ben de bilmiyordum blogu ilk açtığımda kelime doğrulama istendiğini.sevgili Siu uyardı beni de ben de olayın farkına varabildim:)))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Yok Gülümsecim,tam tersi artık kelime doğrulama gerekmiyor yani blogger'da öyle wordpress'te durum ne bilmiyorum bence kaldırabilirsin.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Rica ederim Gezi Yorum.

Ben bazen bırakıyorum Aynurcum.

Vakit konusu kesinlikle Damla Hanım.

Acqua,artık kaldırabiliriz dediğin gibi önceden çok sıkıntılı bir durumdu.

Evet Handancım yazının mimarı sen sayılırsın geçen günde konuşmuştuk ya.

Adsız dedi ki...

merhaba canımmm.çok faydalı bilgi paylaşımı olmuş.sevgilerimle.

Elifin Terazisi dedi ki...

Ben de kelime doğrulatma olayı olduğunda üşenenlerdenim.

Maya dedi ki...

eline sağlık, bu konuda sana tamamen katılıyorum :)

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok teşekkürler yorum bıraktıktan sonra harf doğrulama beni de bunaltan çoğu zaman yorum bırakmaktan caydıran bir sorun. İnşaallah diğer arkadaşlarda bu yazınızı okurlar ve bırakırlar..

Adsız dedi ki...

Yes O.K.
Saludos.

deeptone dedi ki...

iyi yapmışsın zamanla.

yorum yaptığım blogların çoğu doğrulamalı ama şimdiye dek bir tekine bile demedim değiştirsene diye. sevdiğim bloglar olduğu için katlanıyom işte.
:)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım bende hoşlanmıyorum
bilgiye teşekkür
:))))

Adsız dedi ki...

bircok kisi hala bunu kaldirmamis uyuz oluyorum uyuzzzzz :D kelime dogrulamasinda :)

KeleBek MisâLi ... dedi ki...

hayirli gunler, blogunuzu googlede kelime dogrulama resimlere araciligiyla buldum, sizden bir ricam olucak bende bu konuyu ele almak istiyorum sizin bu post'taki resmi kullana bilirmiyim? sizin icin sakincasi varsa soylemeniz yeterli, sevgilerimle

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Elbette sorun olmaz alabilirsiniz.

KeleBek MisâLi ... dedi ki...

Tesekkur ederiiimm :))

Unknown dedi ki...

bana çok yarıdmcı blogunuz saolun :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, bana da yardımcı oldu yazınız, teşekkür ederim.Size ve minik kızınıza sevgiler.

dizimanyaq dedi ki...

Merhaba benim yeni sürüm olduğuna mıdır bilmem bende maalesef ayarlar ve yorumlar kısmında doğrulamayı kaldır ibaresi yok.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevgili dizimanyaq,evet olabilir ama sağ köşedeki ayarlar işaretinden blogger eski ara yüzüne geçip aynı işlemi yapabilirsiniz diye düşünüyorum.Bir deneyin bakalım.

Unknown dedi ki...

sağolun bilgilendim sayenizde ayarlarımı kontrol ettim teşekkürler...

bademlebuduk dedi ki...

teşekkürler ben de faydalandım :)

mantar pano dedi ki...

teşekkür ederim verdiğiniz bilgi için. ayarlarımı kontrol edicem hemen

Aynur Yusif dedi ki...

Ben de bu gun düzeltdim. Kelime dogruulamasi nedirki