07 Şubat 2012

BİR ENSTRÜMANI ÇALABİLMEK ...

Bilgisayar o kadar yavaşlamış ki...
-Bir bakayım, yapabileceğim birşey varsa neden olmasın? deyip yardıma gittim.
Bu arada sessizliğin içinde çalışma salonundan  yükselen büyüleyici keman sesine kayıtsız kalamadım.
İşim bittiğinde,salona ilerleyip kapıyı araladım.Kemanı bu şekilde konuşturan yeteneği görmek istedim.
Enis, iki yıl önce lise öğrencisiydi.Şimdi konservatuara hazırlanıyor.
Onunla tekrar karşılaşmak beni biraz şaşırttı.
Arkadaşları "gıııyyyy gııyyyy " notaları çalışırken,ben ondan Alexander Rybak'tan Fairytale çalmasını rica etmiştim.

Enstrüman çalmayı öğrenmek elbette mümkün ama yetenek, dinleyiciyi o sesle büyüleyebilmek apayrı birşey.
Mesela bu genç bayanın yaptığı gibi...




Juliette Valduriez - Lost Paradise

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Ben üniversitede konservatuarlılarla kaldım.Odada tam 6 müzik aleti vardı.Elime aldım kemanı çalmaya çalıştım kapı gıcırtısı gibi bir ses çıkarttım.Dedim tamam ben elime kemanı almayayım.Demem o ki öğrenen,çalan birisinin yanında enstürman dinleyeceksin dinlediğin kişiyi öğrenim süresince dinlemeyeceksin öğrensin dinlersin :D o zaman tam bir ziyafet oluyor

SARI MELEK dedi ki...

bende konsevatuvar sınavlarına katılmıştım. ama ilk sene kazanamıyınca hemen pes ettim. en büyük pişmanlığımdır pes edişim. ben piyano çalmıştım ama heyecandan kaybettim:( oysa çok isterdim konservatuvarda müzik okumayı. yetenek olduğunu söylemişti kurs hocalarım. şimdi böyle birilerini görünce derinden bir iç çekiyorum. elektro gitarı da çok severim. şu videodaki kızın yerinde olmak çok isterdim. ahh ah.