02 Ocak 2009

BİR KÖPRÜ NASIL YAPILDI?

“Bir mühendislik yapısı hesaplanırken , kullandığınız hesap makinasındaki en ufak hatanın bedeli gelecekte ağır olur.Hesabı mümkünse tekrar tekrar yapın” derdi Remzi hocam…

Sınıfta deneme amaçlı yaparken “Hadi bakalım soruyu çözün, kimin barajı çökecek?” dediğinde de ilk başta oyun gibi gelirdi sonrasında sınav kağıdındaki sonuçlar ilk tokadını attı tabi bana…:)

Neyse okul bitti hemen arkasından 99 depremi oldu ve herkes yüzleşti kendisiyle…Kim evini dış mozaiklerine bakarak almıştı ? Kim malzemeden çalmış ya da hesabı yanlış yapmıştı? Sorumluluk büyüktü insan hayatı her şeyden önemli olmalıydı…

Aslında bunları yaparken bir nevi mesleki terbiye vermeye çalışıyordu hoca.Şimdi daha iyi anlıyorum.Hesaplamaların yanı sıra kendine güven ve cesaret olmalıydı bunun en güzel örneği olarakta Brooklyn Köprüsü’nü anlatırdı…

Görmeyi çok isterdim tabi, görenler şanslıdır mühendislik harikası diye kitaplara geçmiş bu köprüyü…İşte bu yapıyı özel kılan hikayeyide anlatıldığı şekliyle yazıyorum…

İlk etapta yapımı imkansız kabul edilen köprüyle ilgili , kabiliyetine güvenen bir mühendis projesini sunmuş fakat kimseyi ikna edememiş.Gerçekleşmesini istediği bu rüyası için kendi gibi mühendis olan oğlunuda yanına alarak başlamış kredi aramaya…

Azimle aradıkları krediyide bulunca köprü yapımına başlamış.Bu şey gibi olmuş hani Kadir İnanır’ın “Köprü” diye bir filmi vardı akrabaları köprüyü yapmasın diye adama olmadık eziyetler yapmışlardı o geldi aklıma, neyse bir süre sonra köprü yapımı alanında olan kaza sonucu mühendis ölünce ,işler oğluna kalmış fakat o da ne yazık ki yine köprüde geçirdiği kaza sonucu beyni zedelenerek felç olmuş.Artık yürüyemez,konuşamaz olunca herkes bu işe bitti, bu köprüyü yapacak bir tek kişi vardı o da gitti gözüyle baksada bilinci açık olan adam oynatabildiği tek parmağı sayesinde eşiyle iletişime geçmiş.Bir süre sonrada kurduğu bu iletişim sayesinde eşi ve diğer mühendislerin yardımıyla 13 yılda köprünün bitirilmesini sağlamış…

Dile kolay 13 yıl ve bu işi bitirmek için azmeden inançlı bir adam…

Söylenecek birşey kaldımı ???

*hikaye ilgimi çekti derseniz detay…
wikipedia


1

11 yorum:

papagangibi dedi ki...

isteyince her şey oluyor. çok güzel bir hikaye.

serrose dedi ki...

vay be cok etkilendim bravo yani

Mavi Bahçe dedi ki...

Çok güzel bir hikaye bayıldım

Gizem. dedi ki...

azime bak bravo yani

Ebruli dedi ki...

Dunyada az rastlanilan; muthis zekaya sahip bu tur insanlarin ve bilim adamlarinin olumlerine cok uzuluyorum. Dunyamiz icin buyuk kayip...

GeCe dedi ki...

mühendisliği önemsiz görenlerdendim, tubitak kitaplarından bir mühendisin dünyası isimli kitabı okuyunca okadar çok mühendis olmak istedim ki, bu yazı da çok ilgimi çekti paylaşımın için sağol bi de banner resmin neden öyle, çok mu üzgünsün beni duygulandırdı

Unknown dedi ki...

evet başka söylenecek birşey kalmadı da telef olmuş adamlar ya :(

özii dedi ki...

Güzel hikaye için teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Paylaşımın çok güzeldi.Azim,cesaret her şey var...

ELİF dedi ki...

başka söylenecek ne olsun kine..
ne zor yapmışlar..inş. kıymeti bılınıyordur..

hikaye çok güzeldi canım...
sevgılerle..

manii dedi ki...

Adamdaki azim ,hayranlık uyandırıcı çok etkilendim bu hikayeden teşekkürler paylaşımın için...