09 Ekim 2011

HAYRANLIKTAN TUTKUYA DÖNÜŞÜN ÖYKÜSÜ…

Altı yaşındaki küçük Hanri çocuk aklıyla etrafında olup bitenleri izlerken, istasyondaki hazırlıklar tamamlanmış kalabalık büyük bir coşku ve heyecanla trenin yanaşmasını bekliyormuş.

O zamanlar Aydın’ın Ortaklar kazası küçük bir köy.İstasyon müdürü,muhtar,İmam ve İncir Kooperatif katibi Hanri’nin babası karşılamaya hazırlanırken o güne kadar sadece resimlerini gördüğü  Ata’sı trenden inivermiş.

Yıl 1937, keşif için bölgeye gelen Atatürk halkla sohbet ederken masanın etrafında dolanan küçük Hanri gitmiş gelmiş masadaki leblebilerden avuçlayıp uzaklaşmış.Çocukça yapılan bu hareketi gören Atatürk en sonunda onu yanına çağırarak leblebileri Hanri’nin cebine doldurmuş.

Vakit ilerlerken elinden tuttuğu Hanri’yi  bakması için trene bindirmiş.İşte küçük kalpteki hayranlığın miladı o gün olmuş..

Hanri Benazus gençlik dönemlerine geldiğinde Atatürk fotoğraflarını biriktirmeye başlamış.Daha önce görülmemiş olanları özellikle seçerek, arayarak koleksiyonu günden güne büyütmüş.Zaman içinde tutkuya dönüşen bu uğraşısını yabancı basının çektiği fotoğraflardan tutun da amatör çekimlere, fotoğrafların negatiflerine kadar 63 yılda 4 bin 800 adet fotoğraf toplayarak genişletmiş yani kitaplarda gazetelerde gördüğümüz Atatürk fotoğraflarının çoğu onun muhafaza ettiği bu arşive ait…



İzmir’li Hanri Benazus bugün 82 yaşında.Atatürk ile ilgili 39 adet kitap yazmış.Kolleksiyondaki 3500 adet fotoğrafı Çankaya Köşkündeki Atatürk müzesine hediye etmiş…

En son yayınladığı iki cilt ve 1111 adetten oluşan  Atatürk fotoğrafları albümü geçtiğimiz günlerde aldığım en güzel hediyelerden biri oldu.İçerisinde daha önce hiç görmediğim pek çok resim var.Mesela hepimizin bildiği bir fotoğrafı özellikle göstermek istedim ve ikisini kolajladım.
Resmin orjinal hali 1931 yılında Atatürk Orman Çiftliğinde çekilmiş.Fotoğraf buradan kesilerek üzerinde çalışılmış...
7 Mayıs 1931 /Ankara Atatürk Orman Çiftliğinde 

14 yorum:

gülümse dedi ki...

ahhhh ne güzel...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

söylenecek söz yok...çok etkileyici

İki Kum Tanesi dedi ki...

Güzeldi teşekkürler, sayenizde öğrendim. Eline sağlık Hanri'nin bize bıraktığı hatıralar için.

fulya dedi ki...

bayıldımmmm...

bilge ve annesi dedi ki...

Ne güzel bir tutku, ne güzel bir zenginlik değil mi, paylaşım için teşekkürler

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Beğenmenize memnun oldum arkadaşlar.:)

NzlGl dedi ki...

Canım

ne güzel bir paylaşım.. Hiç haberim yoktu. Sayende öğrenmdim....teşekkürler,sevgiler

Giz dedi ki...

Hanri Benazus’un emeğine sağlık böyle bir uğraş bundan sonraki nesillere de armağan olacak unutulmaz bir arşiv yaratmış canım :) arşivin güzelliğine olduğu kadar böyle anlamlı bir hediye alan arkadaşına da hayranlık duydum. Resimler bakmaya doyulmayacak güzellikte..

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Rica ederim NzLglcüm beğenmene sevindim.Çocukluk arkadaşımın hediyesi Giz'cim.Sağolsun onun jestleri unutulmaz...:)))

coco-jelly dedi ki...

ay ne güzel bir post çok etkilendim keyifle okudum:)

Unknown dedi ki...

Harika bir bilgi,teşekkürler,bende face de paylaşıyorum.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Elbette sevgili Sibel paylaşabilirsin.

Memnun oldum Cococum.:)

Hakan Yılmaz dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş.Atatürk ile ilgili olunca ayrı bir mutlu oldum.Bilmediğimiz çok şey var

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Kesinlikle Hakan okudukça insan nelerle karşılaşıyor??