27 Ocak 2012

BLOG AÇARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR…

Aslında  hep aklımda olan bir konuydu,daha önceleri yazmak istesem de denk gelmedi bugüne kısmetmiş  diyelim.
Teknik konularda iyi pek çok arkadaş varken de ahkam kesme niyetinde değilim aksine geçmişte benimde yaptığım hatalardan birine değinmek istedim.

Özellikle  blog açmayı düşünenlere ya da yeni açanlara faydası olacağını düşünüyorum.

Blog temelde üç kısımdan oluşuyor bizlerin bildiği üzere. http ile başlayan Blog Adresi, Blog Başlığı  ve Profil İsmi.



Başlangıç için acele etmemenizi iyice düşünmenizi öneririm.Mümkün olduğunca
içinde Türkçe karakter içermeyen ( ç,ş, ö,ü,ı,ğ ) , kolay fazla uzun olmayan  adres seçeneklerini bulmaya çalışın.



Buradaki işin en önemli püf noktası Blog adresi, Blog Başlığı ve Profil İsminin aynı olması.

Şimdi kendimden örnek veriyorum.

Bundan beş yıl önce,  çok  sıkıntılı olduğum hayatımın allak bullak olduğu bir dönemde öylesine bir şeyler karalamak amacıyla, alelacele aklıma ilk gelen isimle bu adresi aldım. http://icimdengeldigigibii.blogspot.com/    İnceleyin lütfen…

İçinde Türkçe karakterlerin olduğu, oldukça uzun ve sistem kabul etmediği için sonuna bir “i” harfi daha eklediğim ve sonradan hep pişmanlık duyduğum bir adresle blog kurdum.

Burada farkında olmadan doğru yaptığım tek şey blog adresi, blog başlığı ve profil kartımdaki ismin aynı oluşuydu.Bunun önemi arama motorlarında  kendini gösteriyor.Eğer  internet üzerinden kolayca bulunmak istiyorsanız seçeceğiniz  isimlere dikkat etmeniz gerekiyor.

Blog dünyası sürekli yenileniyor aramıza yeni ve yetenekli arkadaşlar katılıyor.

İçlerinden beğendiklerime geri dönüş yapmak istiyorum.Fakat onlara ulaşamıyorum.Peki neden??

İsimleri buradan sonra atıyorum.Mesela beğendiğim  blog   adresini  http://cicekler.com/    almış.Blog Başlığı  “Küpe Çiçeği”, profil kartı  “Kaktüs”.

Yeni açılan bir blog için arama motorlarında bulunma şansınızın yüzdesini siz tahmin edin.

Haaa şu da var blog başlığınızı ya da profil isminizi değiştirebilme şansınız var ama link adresi  aldığınız haliyle kalıyor.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
arkadaşlar yorumlara bakınca yanlış anlamaya sebebiyet vermemek için yazıya kısa bir ek yapmak istedim.Link adresini değiştirmek elbette mümkün.Ancak blog başlığı veya profildeki esneklik adreste yok demek istedim yukarıda tam anlatamadım heralde.
Ben başlığı ya da profil ismimi istersem iki güne bir değiştirebilirim.Onda sorun yok.


Adres seçeneği öyle değil.Diyelim ki beğenmedik adresimizi değiştirdik,yazıları görselleri yeni bloga aktardık bu zor değil.Ancak yeni adresinizi sizi takip eden arkadaşlarınıza duyurmanız,onların sizi tekrar izlemeye alması gerekiyor aksi taktirde yeni yazılarınızı kimse göremiyor.

30 yorum:

Elifin Terazisi dedi ki...

Faydalı bir paylaşım olmuş, hele benim gibi teknik konuları deneme yanılma yoluyla öğrenen biri için...
Teşekkürler

ali zafer sapci dedi ki...

Çok iyi ve yol gösteren bir yazı, teşekkürler.

Adsız dedi ki...

linki de değiştirebiliyosunuz, tecrübeyle sabittir :) yalnız link değiştiğinde sizi takip edenler yazılarınızı göremiyor, yeniden eklemeleri gerekiyor.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Sevindim Elifcim.

Rica ederim Zafer Bey.

Sevgili men de boor, elbette blogu dışarı aktarma yöntemi ile yeni bir link alabiliyorsunuz kastettiğim bu değildi.Aynı linki düzeltme şansınız yok demek istedim yoksa başka adrese aktarırsınız ama dediğiniz gibi okuyucuların sizi yeni adresle tekrar takibe alması gerekiyor.
Dostlukla...

'ofelya dedi ki...

Durumun sonucunun arama motorlarında sağlıklı arama yapılamaması gibi önemli bir mevzuyu etkileyeceğini hiç düşünmedim.
Çok faydalı bir yazı oldu.
Sevgiler :))

Adsız dedi ki...

ben hala aksini iddia ediyor ve daha önce aldığınız linki istediğiniz zaman değiştirebileceğinizi söylüyorum. test edebiliriz, denemesi bedava :)

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Biz geç kaldık artık. Yeni başlayanlar dikkat etsin, önemli bir konu.

hayatreceli dedi ki...

paylaşımın için çok teşekkürler canım güzel bilgiler...

sevgiler...:)

Unknown dedi ki...

evet türkçe karekterler önem arz ediyor bilgisayar dilinde , teşekkürler bilgilendirme için ;)

çiço dedi ki...

acele etmemek konusunda sana sonuna kadar katılıyorum ;)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

benim hepsi ayrı telden çalıyor Ebrucum...tıpkı verdiğin örnekteki gibi :)))

FFatiHH dedi ki...

aynen öyle ışte :)

Bir Adamın Güncesi dedi ki...

yeniden ekleme yapmaya gerek yok. yazıları ve görselleri de adapte etmeye gerek yok. sadece adres değişiyor. belki arama yaparken sıkınıtısı olur o kadar.

*mehtap dedi ki...

keşke başlarken böyle bir şey okusaydım, benimkide ruh halime göre farklı farklı belirlenmiş isimler.

Adsız dedi ki...

No entendí nada con el traductor automático de google chrome. Pero parece interesante.
Saludos.

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

Ay benimki için kaygılandım şimdi, sırasıyla hamidetekin.blogspot.com; hayata dokunan satırlar ve hamide...
nasıl sence :(((

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Aynurcum olsun artık seni bulmak önceleri zor oluyordu ama Allahtan akılda kalan bir seçim yapmışsında öğrendik:))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

İşe yaradıysa ne mutlu Ofelya.
Kesinlikle Ahucum.
Rica ederim Reçelim ve Sevgili Özlem.

Evet Çiço sonradan pişman oluyor insan.

Seninki iyide isim telafuzzu zor be Fd,öğrenene kadar neler çekmiştim.:))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Blog adresini kendi adınla aldığın ve profille tuttuğu için bence sorun yok sana heryerden kolayca ulaşıyorum Hamidecim.:))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Adapte derken yapılan aktarma işlemini kastetmiştim Sevgili Adamın Güncesi, ben yapmadığım için bilmiyorum buradan sonrasını arkadaşlarımın tarifine dayanarak yazdım.

Olsun sevgili Mehtap,benzer hataları hepimiz yaptık.

Hi Zorrete,Saludos.

Medya dedi ki...

Güzel Paylaşım Ellerine Sağlık..
Yeni Açtığım Blog nasıl olmuş sizce sinema dünyasından izlediğim filmlrin eleştirisini yapıorum..

http://kendidefterim.blogspot.com/

renkli kuşla herşey tadında dedi ki...

ewet tam benlik bi paylaşım olmuş:)

Adsız dedi ki...

Good bye, considerate chum :)

Adsız dedi ki...

Lofty bye, considerate friend :)

Gülsüm Güven Tuncer dedi ki...

Blogumun 429. izleyicisi sessiz sedasız katılmış aramıza. Merak ettim. Koşa koşa geldim. Son posttan geriye doğru geldim. Öyle kaptırmışım ki kendimi oku oku bitmeyecek bu blog deyip yorum yazmaya karar verdim. İyi ki bloguma geldiniz . İyi ki tanıdım sizi. Dolu dolu konular. Gerçekten çok sevdim gezmeyi. Öğretmen şikayetleri konusuna gelince. Bir öğretmeni şikayet etmek ile bir velinin çocuğunu okula gönderdiğinde "Eti senin kemiği benim " demesi arasında hiç bir mantık farkı yok. Aptalca bir şey bu. Keşke hiç gerek duyulmasaydı ama ne yazık ki çok kötü yürekli öğretmenlerin varlığı sebep oluyor bunlara. Kurunun yanında yaş da yanıyor ve zaten toplum olarak yaşadığımız güvensizlik okullarımıza da hükmediyor.

Unknown dedi ki...

blog açıcam ama başlık ismini hatalı diyor... yardımcı olur musunuz? doğum fotoğrafçılığı blogu açmak istiyorum...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Selda Hanım elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım tam olarak sorun nedir bana yazarmısınız?? icimdengeldigigibi@hotmail.com mail adresim.

Beyazima dedi ki...

Blok adresi ile ismi farkında olmadan aynı yapan bir ben değil mişim demek ki. Şey, acaba blog adresime göz atabilir misiniz? Beğenip beğenmeyeceğnizi bilmiyorum ama yine de okuyucu açısından yazdıklarımı okumanızdan memnun olurum.

Adsız dedi ki...

https://web.airdroid.com/

Ebru dedi ki...

Merhabalar,

Yazınızda paylaştığınız faydalı bilgiler için teşekkür ederim. İyi bir metin yazmak için dil bilgisi kurallarına dikkat etmek, yaratıcı ve özgün olmak çok önemli. İzninizle, ben de bu konu üzerine kaleme aldığım yazımı okumanız için sizinle paylaşmak isterim: https://www.ebrubektasoglu.com/yazi/iyi-bir-metin-yazmanin-incelikleri/

Keyifli okumalar dilerim, sevgi ve saygılarımla...