22 Aralık 2011

LATERNA NEDİR ?


Kolu çevirince müzik çalan,İngiliz sokak piyanosu.

Elle çalışan bu mekanik çalgıda müzikler önceden programlanmış. 60-70 sn süren dokuz ayrı ezgiyi dinlemek mümkün.

Sandık içindeki silindir üzerinde farklı incelik ve sertlikte çiviler mevcut.Herbiri farklı bir ses çıkarıyor.
Kolu belli bir ritimde çevirmek gerekiyor.Laterna ustası yan bölümde ufak bir ayarlama ile bir şarkıdan diğerine geçiş yapabiliyor.Yine sandık içinde bulunan küçük zil müziğe ritim katıyor. 


Sandık çevresi sahibinin zevkine göre bayrak,çiçek,resim vs. ile süsleniyor...

Ben İzmir'de birkaç kez Laterna dinleme fırsatı buldum.Sesini merak edenler için araştırdım ama internette istediğim gibi birşey bulamadım. En sonunda bunu uygun gördüm.Umarım ilginizi çeker...




foto.   foto.    foto.

7 yorum:

Nini Nileud dedi ki...

bundan istiyorum!:)

Adsız dedi ki...

Antes en España eran muy populares y los organilleros recorrían las calles con el organillo y a veces con un animalito, mono o cabra que bailaba al son de la música.

http://es.wikipedia.org/wiki/Organillo

Saludos.

Adriano dedi ki...

ICIMDEN!!!


O melhor presente da vida

é saber que nunca estamos sós!

Pois somos Amigos!

Boas festas e feliz Ano Novo!

Adriano.

Handan dedi ki...

Toulous'a gittiğimde bir gün onların şenliği vardı. Bir kaç şarkı değil ellerinde kartonlardan delikli uzuun notaları var, çevirdikçe onları çaldığı için oldukçe geniş bir şarkı kapasiteleri var.

NzlGl dedi ki...

Umarım bir gün dinleme fırsatım olur))

SMİLENA dedi ki...

benim çok sevdiğim bir alettir.bizim memlekette sokaklarda gezen laternacılar var.onları dinlemek öyle hoşuma giderdi ki.Üstünde şık kıyafetler olurdu.çocukluğuma gittim bir anda.hatta biz ezgi aklımda bile.

ne iyi ettin de paylaştın bu postu.teşekkürle canım...

günaydın yeryüzü dedi ki...

nuri bilge ceylanın iklimler filminin bir sahnesinde küçük bir müzik kutusu vardı.müzik kutusu demeyelim de ona bu düzenekte küçük bir alet.yine kolu vardı onunda.ama daha minik tabi.elinle değil parmaklarınla çevirebilirsin anca avuç içi kadardı zaten.orda gördüğümde vurulmuştum.antikacı bulsam direk adama 'abi iklimlerde bi müzik aleti vardı ya var mı sende ondan'diyebilcek kadar hem de.sonra bi D&R ziyaretimde bir baktım eneee tezgahta küçük kutucular içinde müzik aletlerinden.her gittiğimde bi 10 dakika geçiririm başında.ilgilenen birine güzel bi yıbaşı hediyesi olur:)şimdi bunları görünce daha bi sevindim.büyüklerini görmek daha da heyecanlandırdı.yapılacaklar listesine ekledim sokak piyanosu dinlemeyi.teşekkür ederiim:)