06 Aralık 2013

İzledim Beğendim / Beğenmedim ( 5 film )

Bu ara ödev stresi devam etmekte ancak televizyonu tamamen hayatımızdan çıkardığımız için ödev sonrası film klübü olayı pek bir keyifli gelmekte...

Cuma günleri ise ailece klasik seçimler yapmaya başladık.Geçen hafta E.T.'i izledik mesela altı yaş için biraz erken olsa da ilk başlardaki tedirginlik yerini neşeye bıraktı.
Kızım çok beğendi ama dediğim gibi  altı yaş için uzaylı filmi erken ona kanaat getirdim.

Naçizane tavsiyelerime gelmeden önce şunu da belirtmek isterim.Film seçimlerimi kafama göre yapıyorum aslında ya da önerilerin içinden izlemek istediklerimi defterime önceden not alıyorum böylece arşivden tek tek bakıp vakit kaybetmiyorum.
Öteki türlü neyi izleyeceğime karar vermekte zorlanıyorum.Sizde benim gibi film seyretmekten hoşlanıyorsanız kendinizce notlar alabilirsiniz.

Şimdi filmlere bir göz atalım.



2012 yapımı Çalıntı Hayat (the words), başkasına ait yayımlanmamış bir kitabı kendi yazmış gibi gösterip edebiyat dünyasında zirveye oturan bir yazarın hikayesini anlatıyor.Herşey yolunda giderken bir gün kitabın asıl sahibi çıkıp geliyor...

Sıkılmadan izledim ve güzel buldum.



2010 Polonya-Norveç-İsveç ortak yapımı Şeytan Adasının Kralı  gerçek bir hikayeden sinemaya uyarlanmış.Reşit olmayan suçlu çocukların tutulduğu bir hapishanede geçen olayları anlatan bol ödüllü bir film bu.
Müdür ve gardiyanların çocuklara yaptığı işkenceleri izlerken etkilenmemek mümkün değil.
Beğendiğimi söyleyebilirim.


2011 yapımı dram filmi Savaşın Çiçekleri , Çin ve Japonya arasında yaşanan savaşta geçen bir öyküyü anlatıyor.Film başlangıçta yavaş ilerlese de ortalara doğru hiç akla gelmeyecek bir şekilde seyiriciye sürpriz yapıyor.

Konusu itibariyle farklı,izleyipte pişman olmayacağınız yapımlardan biri.



Tarzı biraz değiştireyim diye aldığım iki bilim kurgu;
2012 yapımı John Carter ve 2013 yapımı "Pasifik Savaşı" arasında seçimim John Carter, daha ilginç ve izlenesi buldum.Her ne kadar bilim-kurgu sevmesem de...


Bu arada yazının başında klasik diye bahsetmişken bu kadar film izleyen biri için "Guguk Kuşu" ve "Baba" serisini izlememiş olmak büyük kayıptı.  Geçen hafta hepsini bitirdim.

Şayet izlemediyseniz özellikle "Baba" mutlaka ama mutlaka arşive girmesi gerekenlerden biri. Ehh geç olsun da, güç olmasın demişler. :)



Önceki film önerilerime bakmak isterseniz burada.

Diğer sosyal ağlardan beni takip için;

4 yorum:

Adsız dedi ki...

O zaman "tanrının kitabı" ve "sanal hayatlar" filmlerinide tavsiye ederim :)

Handan dedi ki...

Ben de bu sene E.T. 'yi seyrettirdim çocuklara. Önce pek heveslenmediler ama klasik bir film bu, biraz film kültürünüz artsın dedim :) Tabi bayıldılar sonra :D

bahar renkleri dedi ki...

guguk kuşu gerçekten arşivlik bir film.baba zaten kaç kez izlendi hatırlamıyorum.
Yeni önerilerini de yazdım bir kenara.Sevgiler.

gulsah aydin dedi ki...

Çalıntı Hayat'ı bende çok beğendim.Konusu akıcı hiç sıkılmıyor insan.İzledin mi bilmiyorum ama Bradley hayranı biri olarak Umut Işığım 'ı izlemeni şiddetle tavsiye ederim.SEvgiler