16 Ağustos 2009

ÇÖLYAK…

Sene 2001 vekil öğretmenlik yaptığım dönem… 
Nöbetçiyim ve sınıfların boş olup olmadığını kontrol ediyorum.
İlkokul 5 sınıf öğrencilerinden biri içeride başını sıraya koymuş öylece düşünüyor…

”Yavrum neyin var? Hastamısın?” diyorum.Önce “hayır yok bir şeyim” desede ısrar ediyorum hasta zannederek…
“Öğretmenim” diyor “benim kızkardeşim çok hasta.Kendisi Çölyak hastası ,dün gece dayanamayıp çikolata yemiş fenalaştı.Şimdi hastanedeler onu merak ediyorum.”
“Anladım,ama merak etme şimdi durumu eminim daha iyidir “diyerek teselli etmeye çalışıyorum.

Eve geliyorum…
Acaba nedir bu Çölyak? bilmiyorum.İnternet ise bu kadar yaygın değil hemen Meydan Larusse açıyorum ve bu hastalığın ne olduğunu öğreniyorum…
------------------------------------------------------------------


İlk veli toplantısında çocuğun annesi ile görüşme fırsatı buldum. Aile fertleri hep tedirgin çocuklarına ne yedireceklerini şaşırmışlar.”Paketlerin üzerinde içerik açıklamaları yazmıyor ki bilelim “ diyor annesi.Almanya’dan getirttiğimiz özel unlarla ekmek yapıyorum ya da onun seveceği bir şeyler… Kraker,çikolata,salça vs. yemesi yasak !!! 
sayıyor sayıyor içinde gluten maddesinin olmaması gerekiyormuş.Çünkü bağırsaklar gluten maddesinin emilimini sağlıyamıyormuş.


Hastalık maalesef genetik ve bir ömür boyu devam ediyor.Tek tedavisi glutensiz beslenmek…


Şimdi elimdeki pakete bakıyorum.İçeriği yazıyor.Gluten olmadığı özellikle belirtilmiş...


Seviniyorum kendi kendime sekiz senede bazı şeyler değişmeye başladı diyorum…

Çölyak ile ilgili detay isterseniz...

7 yorum:

Yıldızlar dedi ki...

Bende bilmiyordum bu hastalıqı. kaleme aldığın için (klavyeye mi desek :D ) teşekkürler. öğrenmiş oldum.

Unknown dedi ki...

bin çeşit hastalık var ya :((

icimdeki yolculuk dedi ki...

bu hayatta bilmediğimiz okadar çok şey varmış ki bunu zamanla anlıyorum ilk defa duyuyorum adını.
aile ve çocuk için zor olsa gerek çocukların en sevdiği şeyler reçel gibi vs uzak durması hemde ömür boyu üzüldüm:((

ferulago dedi ki...

Glutensiz unlar ve ürünler piyasaya çıktı artık ama hala çok eksik. Özellikle küçük çocukları olan annelere çok üzülüyorum ben. O çocuğa hayır yiyemezsin derken içleri parçalanıyordur. Zor bir hastalık cidden.

Belgin dedi ki...

Ne yazik ki caresi olmayan bir hastalik ve cocuklar icin cok zor:(

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhab Açöl yak hastalığı çok zor benım yığenım bu hastalığı taşıyor ıkı ayda bır ANKARA YA gidiyorlar YALOVADA tedavısıyoksevgıler

GeCe dedi ki...

bilmediğim birşeydi çocukken ise ne zor allah yardımcısı olsun böyle hastaların gerçi tüm hastalıkların desem daha iyi olur