15 Ağustos 2009

UYKU TANRISI…

Kaptan arkadaşının yeteneklerinden bahsediyor…İyi konsantre olduğunda karşısındaki kişiyi hipnotize edebildiğini düşüncenin gücüyle birkaç kişiye sigarayı bıraktırdığını vs. vs…

İnanasım gelmedi ,ben uykum gelmeden uyuma haline geçebileceğimi sanmıyorum :) Bilmiyorum belkide beynim şartlanmış olabilir.

Hipnotize etme ile ilgili araştırma yazılarını okurken daha önce bilmediğim bir nokta gözüme çarptı o da Hipnoz ( Hypnos) kelimesinin nereden türediği?

1843 yılında konuyla ilgili araştırmalar yapan İskoçyalı doktor James Braid transa geçmiş hastalarının uyku haline Yunan mitolojisindeki Hypnos’dan (Uyku Tanrısı) esinlenerek “hypnosis” ismini verir ve bu akademik çevrelerce kabul görüp günümüze kadar gelir…
detay.

2 yorum:

icimdeki yolculuk dedi ki...

nereden gelmiş çok ilginç gerçekten bu arada arkadaşım sayfama ugrarmısın seni mimledim

GeCe dedi ki...

ben inanıyrum hipnoza telepatiye düşünce okumaya falan