18 Ağustos 2009

NEDEN “KAZIN AYAĞI ÖYLE DEĞİL” ???

Konuşma esnasında anlatımı renklendirmek ya da gücünü artırmak adına deyimlere başvururuz, bazıları mantık dışı olsa bile…Mesela ”Gözüne girmek” ya da “etekleri zil çalmak” gibi.Aslında o kadar çok ki nedeni veya nereden geldiğini bilmeden kullandığımız deyimler…
”Kazın ayağı öyle değil”i seçtim ben birkaç haftadır kullanır oldum.”Hayır o konu senin bildiğin –söylediğin gibi değil” anlamında…
Kaynaklar kökeninin Arapça “kazaya”dan gelmekte olduğunu söylüyor.Kazaya “kaziye”nin çoğulu…Anlamı iş,konu,sorun demek.
Deyimin orjinali “Kazaya öyle değil” iken, zaman içinde ses yapısına uygun olarak “kazın ayağı öyle değil” şeklinde değişerek dilimize yerleşmiş…
***************************************************************
kynk.
bunu da okumanızı tavsiye ederim…

12 yorum:

ramazan dedi ki...

"kaza ya öyle değil"gerçekten ilginç.ben de duymamıştım.teşekkürler.

kedicibasi dedi ki...

bende ilk defa duydum.saolun bilgilendirme için:)

zuzuların annesi dedi ki...

Süpersin...

SMİLENA dedi ki...

ilginç....nerden buluyorsun bu güzel bilgileri.....

cimcime dedi ki...

Blogumda ödülünüz var, bilmenizi isterim. Selamlar..

rabesandratana dedi ki...

Haha. Bizim arkadaş grubunda böyle atasözleriyle uğraşma dürtüsü vardır her zaman. Bir olayın asıl noktasını sormak isterken mesela "abi kazın ayağından naber?, filin burnu nasıl" falan derdik. artık bunlar tarih olsun o zaman. gerçi söylemesi kolay bunu : )

gülnur dedi ki...

Blogunuz içerik bakımından birçok blogtan farklı ama çok güzel,içten ve insanı hemen sarıveriyor.Minik kızı olan biri olarak cevap yazamazsanız kırılmam : )

ella dedi ki...

ne güzel değiştirmişiz sözü :) çok ilginç :)

kedicibasi dedi ki...

blogumda ödülünüz var .alırsanız sevinirim:)

aysegul dedi ki...

kazın ayağı öyle değil mi? Offf
yaaa çok şekersiniz:))
Sevgilerrr

GeCe dedi ki...

kaz değilmiş yani :)

Adsız dedi ki...

çok iyi ya aydınlandım:D