28 Temmuz 2010

LUTHİYER ( Luthier) NEDİR ?

Keman yeteneğini her daim taktir ettiğim Mustafa hocamın aslında luthiyer olduğunu söylemesi beni şaşırttı.İlk başta verdiğim tepki “O nedir ?” oldu…

Önce kulağa değişik geldi,hem onca sohbet geçmişken bunun hiç konuşulmamış olması şaşırmama sebepti…

Telli müzik aletlerini yapan kişilere “Luthiyer” deniyormuş.Tabi sadece üretmekle kalmıyor bakım ve onarımlarını da yapıyorlarmış…
Luthiyer olabilmek için, titiz işçiliğin yanı sıra iyi de bir kulağa sahip olmak gerekiyormuş…

Photobucket

foto .amatör çekimlerimden biri..
bakmak isterseniz Luthiyer ...
Detay.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

keman mı çalıyorsun ,batı müzigimi ,

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

yok ben sadece dinleyiciyim. :)

Adsız dedi ki...

Bayılırım keman sesine :)Çalabilmeyi de çok isterdim aslına bakarsan..

Bahceperim dedi ki...

Bilmiyordum, öğrendim. Teşekkür ederim.