19 Aralık 2010

AMELİYATHANE ÖRTÜLERİ VE ÖNLÜKLERİ NEDEN YEŞİL RENKLİDİR?

Kontrolleri için babamı yolladık Kırıkkale’ye.(Hastane işi için Ankara’dan Kırıkkale’ye gidilir mi? diye sormayın o uzun hikaye)

Neyse hesapta yokken birkaç gün yatması gerektiğini söylemiş doktorlar.Bu arada hastane içinde sağlık meslek lisesi öğrencileri stajda.Yatan hastalarla konuşup defterlerine notlar alıyorlar.


"-Kaçıncı ameliyatınız?

-Kaç yaşındasınız?

-Sosyal güvenceniz?

-Sağlık hizmetlerini yeterli buluyormusunuz? vs…”

Onlarla en çok babam ilgilenmiş, haliyle yapıcak bir şey yok canı sıkılıyor sorulara cevap veriyor derken “ben de size bir soru sorayım o zaman” diyor.
“hep merak etmişimdir ameliyathane önlükleri veya örtüleri neden yeşil renklidir? ”

????

“biz bunu bir araştıralım amca daha önce hiç düşünmemiştik” diye cevap veriyorlar…

“Eeee ne neymiş sebebi?” dedim bende, bulamadıklarını söylemiş çocuklar ya da bakmadılar bile artık bilmiyorum.


ameliyathane

Ameliyathane önlüklerinin yeşil ( bazende mavi) seçilmesinin nedeni optik ilüzyon etkisi ile açıklanmakta.Optik ilüzyon genellikle görsel algılamamızdaki yanılmalardan oluşur.

Yapılan testler sonucu uzun süre kırmızı renge bakıp sonrasında başka bir renge baktığımızda görülen rengin yeşil olduğu, bu etki ile kişide baş dönmesi,mide bulantısı veya nesneleri algılayamama gibi belirtiler görüldüğü anlaşılmış.

Bazı ameliyatların saatler sürdüğü düşünülünce sürekli kırmızı kan rengine bakan operatörün başını kaldırdığında (kısa süreli dinlenme ya da neşter alıp verme gibi anlarda ) yukarıda anlatılan belirtilerden daha az etkilenmesi ve ameliyat gidişatının bozulmadan daha uzun süre çalışma imkanı sağlaması açısından örtü ve önlüklerde yeşil rengin kullanılması uygun görülmüş.

7 yorum:

SmG dedi ki...

vay be daha önce hiç neden yeşil diye düşünmemiştim bile. teşekkürler bilgi için :)

nazo dedi ki...

ben bunu önüme gelen herkese anlatırım artık :)

Babana çok geçmiş olsun canım..

Hülya dedi ki...

Sağol canım evet soğuk pırasa : ) ve diş kaşıyıcılar çok işime yaradı. Bende hakkatten merak ettim şimdi sen anlatırken neden yeşil renk olduğunu, açıklamasıda güzelmiş. Teşekkür ederim yorumun için arkadaşım. Güzel bir haftasonu olsun hepimize : )

ali zafer sapci dedi ki...

Hastanıza geçmiş olsun, her geldiğimde olduğu gibi yine zenginleşmiş olarak ayrılıyorum bloğunuzdan. Dostlukla...

Unknown dedi ki...

SEVGİLİ İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ, bilmiyordum sayenizde öğrenmiş oldum.
teşekkürler sevgiyle kalın...

Sercan Elçi dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun. Bu bilgiyi bilmiyordum öğrendim emeğinize sağlık (:

Adsız dedi ki...

Yine güzel bir bilgi :) Teşekkürler