03 Ağustos 2011

GÜNÜN SÖZÜ ...

kaktüs foto.tumblr

99 yılında yaşanan o korkunç deprem felaketi sonrasında, televizyonlar birbiriyle yarışırcasına konusunda uzman ne kadar bilim adamı varsa bulup röportaj yapmışlardı.Bazen saatleri bulan bu sohbetler, konu gündemden düşene kadar devam etti.Acılar unutuldu herşey normale döndü...

Bu arada ilginç bir şey daha oldu,bilim adamlarını can kulağıyla dinleyen her vatandaş birden deprem profesörü oldu çıktı karşımıza.Ev sohbetlerinde bayanlar "Aaaaa yok aslında depremin şiddeti 13 müş söylemiyorlar" " evet biliyorum  yanal atımlı bir faymış" diye konuşur oldular  birebir şahidim...

Böyle durumlarda Uğur Mumcu'nun bir sözünü hatırlarım hep.
"Bir konuda ancak bilgi sahibi olduğunuz kadar fikir sahibi olabilirsiniz" demiş Mumcu.
~~~~~~~~~

Şimdi televizyonda izliyorum anlatıyor da anlatıyor, orduyu karalıyor, hakaret ediyor yeri geliyor küçümsüyor konuşmacı.Sanıyorsun çok bilgili...
Sonra bir izleyici sorusu geliyor, yüzündeki sıkıntı ifadeyle "askerliğini yapmadığını" öğreniveriyoruz.

Babam anlatırdı eskiden askerliğini yapmayana kız bile vermezlermiş.İşte ne dersin ağzı olan herkes konuşuyor...

8 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aynen dediğin gibi Ebrucu...ağzı olan konuşuyor...

GeCe dedi ki...

ne kadar doğru bir sözmüş ben mesela fiziğin engin sularında hala hiç bişey bilmediğimi düşünürüm, bu söz de tasdikliyor benim durumumu

FFatiHH dedi ki...

böyle olgunlaşmamış haylaz gençler için " bi askere gitsin gelsin adam olur" derler büyükler.

tutsak dedi ki...

Hepsi güzelde en güzeli fotoğraftaki kusursuz güzelliği yaratan bence gel de aşık olma

Elifin Terazisi dedi ki...

Benim babam da asker ocağı, peygamber kucağı der.Pek çok vatandaşımız gibi kutsal görür, bu kutsiyeti çiğnemek büyük haksızlık...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Böyle bir muntazamlık,söyleyecek söz bulamıyor insan haklısın Sevgili Tutsak,

Elifcim,kesinlikle yanlışlar varsa herkese mal edilmemeli,

Fd,bende çok duydum o sözü genelde doğruluğu kanıtlanmış diyorlar.

GeCecim,ilk bölümde anlattım ya aldığımız eğitime rağmen yeri geldi biz sustuk ama kulaktan dolma bilgilerle onları dinledik.

Aynurcum :))

Zeugma dedi ki...

Bilimsel konularda, özellikle de eğitim almadığı bir alanda ahkam kesip duranlar komik gelmişlerdir bana hep...
Arada birinin bozması ve dumura uğramaları hoş oluyor. Çünkü hak ediyorlar :)
Tıpkı verdiğin örnekte olduğu gibi..
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

aynen canım,bir de kendilerine o kadar güveniyorlar ki;neredeyse karşısında doğru söyleyeni haksız çıkarıcaklar:D