11 Kasım 2011 Cuma

UÇAKLARDAKİ “KARA KUTU” SANILDIĞININ AKSİNE KARA DEĞİLDİR …

Uçak kazalarından sonra enkazın içinde kolay bulunabilmesi için turuncu renkte yapılmıştır.Ancak ağır kazalardan sonra yangın nedeniyle karardığı için “kara kutu” ismini aldığı söylenir.

Genellikle kuyruk bölümünde bulunan kara kutu tek değil,iki kutudan oluşur.

Birinde Kokpit ses kayıtları,diğerinde uçuşa ait teknik veriler bulunur.

Kara Kutu tüm darbelere karşı kırılmayan, sudan etkilenmeyen, yangında zarar görmeyen,bozulmayan paslanmaz çelik malzemeden üretilmiştir.

Otuz gün boyunca altı kilometrelik bir alana sinyal gönderebilir bu nedenle deniz içinde olsa bile bulunması mümkündür.

İnsanlık adına yapılan bu yararlı buluşun mucidi Melbourne Havacılık Araştırma Laboratuarında görevli bilim adamı David Warren’dır.

Kendisi  2002 yılında Avusturalya Üstün Hizmet Madalyası ile  ödüllendirilmiştir.




10 yorum:

Kısaca Fd dedi ki...

genelde kötü olaylarda başvurulduğu için mi kara kutu deniliyor acep ?

Eren dedi ki...

Kara kutu hep ilgimi çeken bir şeydi, verdiğiniz bilgi için teşekkürler:)

gülümse dedi ki...

kara kutunun aslında turuncu renkte olduğunu biliodum ama neden kara kutu dediklerini bilmiodum öğrenmiş oldum:)

murat dedi ki...

Çelik para kasaların daha sağlamdır.Discovery channel da testini yapmışlardı.Tank mermisi dahi delemedi.

Giz dedi ki...

Bir karikatür dergisinde yazıyordu madem kara kutuya hiçbir şey olmuyor neden uçaklar da aynı malzemeden yapılmıyor diye :) okuyunca çok gülmüştüm, bu postu de keyifle okudum ben de kara sanırdım bu kutuyu. Gerçekten madalya hak eden bir icat canım...

universities in pakistan dedi ki...

such nice sharing and full of informative so keep it up and keep sharing.
universities in Pakistan

universities in pakistan dedi ki...

very nice sharing with us

Damla dedi ki...

Hep merak ettiğim birşeydi benimde. Vay beee diyorum ;)

mutlu dedi ki...

EVET BENDE HEP MERAK EDERDİM,
NİYE KARA KUTU DEMİŞLER ONUDA ANLAMAM KIRMIZI KUTU DESELERMİŞ
YA :)

contacı dedi ki...

Bir uçağın seyir süresindeki gerekli teknik dataları küçük bir flashbelleğe kaydedilebilecek iken, bu chip'i korumak daha kolay iken ve bu bilgiler uçuş sırasında bir merkeze on-line aktarılarak korunabilecekken bu kadar ilkel ve büyük , ağır bir karakutu ne kadar da mantıklı