6 Mart 2012 Salı

ÇOCUKLAR SALLANDIKÇA ENERJİ TOPLAYACAK SOKAK LAMBASI TASARIMI



Çocuklar sallandıkça ortaya çıkan ve boşa giden kinetik enerjiyi değerlendirmek amacıyla Chen Wei ve Lu Yanxin tarafından  tasarlanmış bu Zürafa Sokak / Park Lambaları.
Gün içersinde salıncaklar sallandıkça enerji toplayacak, hava karardıktan sonra da sokak lambası olarak kullanılacak.

Peki kimse sallanmazsa ne olucak ? 
Bunu da düşünen tasarımcı lambaların enerjisiz kalmaması için lambaların üzerine güneş paneli yerleştirmiş.

Oldukça zeki, çevreci ve kullanışlı…



18 yorum:

HobiCoffee dedi ki...

Harika birşey bu..

gülümse dedi ki...

akla bak ya

Meraklı Adamın Not Defteri dedi ki...

Güzel bir buluş. Japonlara hep gıptayla bakmışımdır.

Duyguş dedi ki...

Adamlarda kafa var...hiç bişey boşa gitmesin diye uğraşıyorlar..müthiş bi buluş olmuş...akıllarına sağlık...

cerenim.com dedi ki...

muthismis ! cok yaratici kesin ilk once iskandinav ulkeleri kullanir

Elif'in Terazisi dedi ki...

Harika bir buluş, valla bizim parka koysunlar , insanlığın hayrına her gün gidip sallanırım:)

Kübra'nın GÜNLÜĞÜ dedi ki...

çok çok güzel canım.:)
paylaşım için teşekkürler,
hayırlı akşamlar,sevgiler:)

ali zafer sapci dedi ki...

İlginç, yararlı ve eğlenceli.

guzellerguzelinergiz dedi ki...

guzel olsun cok buyuk olmasın ama kucuk bır bahcesı olan ev ıstıyorum...
boyle salıncaklar koyalım
yazları masa atıp cay ıcelım muhabbetler edelım...
bır salıncaktan bakın ne ozlemler cıkardım hemen :D

Depresif Ayu dedi ki...

Ne kadar yaratıcı fikirlerle dolu insanlar var yaaa. Harika birşey. Umarım günlük hayatımızda birçok şeye adapte edilebilir bu sistem.

Hamide... dedi ki...

bunu yapan cennetlik ben sana söliim :)))

Guzunkizi dedi ki...

Mükemmel bir fikir .cok yaratıcı

Guzunkizi dedi ki...

Mükemmel bir fikir .cok yaratıcı

infantulus dedi ki...

bu mantıkla çocukları kolda beşikte sallayan anne babaların da enerji dolması gerekmez mi :)

çinliler bu işi abartıp -çocuk işçiler konusunda sabıkalılar zaten- milyonlarca çocuğu salıncaktan indirmeden 8 saat sallandırır ama aslında şaka bi ana çevresi bu yaklaşıma kocaman bir aferim,tebrikler

kadınca sağlık Dr Bahar Çağlar dedi ki...

vawww bayıldım

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Harika bir fikir ve buluş.
Kendileri küçük ama buluşları büyük insanlar.
Sevgiler...

yolcu dedi ki...

Bir belgeselde mi haberlerde mi görmüştüm hatırlayamıyorum şimdi ama kendi sağlıkları için bisiklet (özel tasarlanmış) çeviren bir kaç yaşlı buradan üretilen elektriği fakir komşularına veriyorlardı. Hem sağlık hem iyilik.

Ayrıca bu salıncakta kimsenin sallanmaması düşünülemez sanırım. :)

Giz dedi ki...

Lisans eğitiminde çevre mühendisliği okumuş birisi olarak bu fikri çok yaratıcı buldum :) bizim zamanımnızda daha konsept olan birçok şey artık gerçek hayatta, süper valla :)))