29 Mayıs 2012

Brezilya'da Yeşile Boğulmuş Bir Sokak, Rua Gonçalo de Carvalho

Hep düz mantıkla giden bir toplumuz.

Yeşili sevmiyoruz.

Tek amacımız yerleşmek,sonrasında bulursak üç-beş ağaç gölgesiyle yetinmek.

Geçen yıl site çevre planlamamızda yeşil alan diye geçen bölümler kaldırıldı.

Artık yeterli gelmediği için izin verilen ölçüde yeniden beton dökülüp, otoparkımız genişletildi.

Sebebi geleceğe yönelik değil,anlık projelerle hareket edilmesi.

Planlar bir on yıl ya da yirmi yıl sonrası düşünülmeden hazırlanıyor.

Bu tür durumlarda imdada yeşil alanlar yetişiyor.

Cadde ya da sokaklar dar mı geliyor?

Yık !! varsa ağaçları kes,alanı genişlet mantığı nereye kadar?

Google Earth'den bakıyorum,şehirde doğru dürüst yeşil alan kalmamış her yer beton yığını.

Kesilen ağacın yerine yenisinin dikilmemesi de cabası.


Şimdi size göstermek istediğim fotoğraflar, Brezilya'nın Porto Alegre kentindeki bir sokağa ait.

500 metre uzunluğunda yüzün üzerinde ağaçla çevrilmiş bu yerin adı Rua Gonçalo de Carvalho diye geçiyor.

Ağaçlar geçen yüzyılda dikilmiş,hem kültürel hem de çevresel miras kabul edildiği için bölge koruma altına alınmış.

Çevresinde betonlaşmanın etkisi görülse de tercihler ağaçları kesme yönünde kullanılmamış.

Burada oturmak bir ayrıcalık olarak gösteriliyor,yani yeşil çok kıymetli Rua Gonçalo de Carvalho'da...






6 yorum:

görkemli dedi ki...

muhteşem..Ama bizde olabileceğini sanmıyorum.Ne de olsa biz inşaat şirketlerini alkışlayan reklamlarına gülen bir milletiz..paylaşım çok güzel teşekkürler :))

ebola dedi ki...

Rua Gonçalo de Carvalho yerel yönetimini tebrik ediyorum..tabi sistemini bilmem ama herkimse bu güzelliği yok etmeyen,her kimse elinde olan helal olsun..evimin bahçesinde betona gömülü bir kinin mandalina ağacı var.tabii ben oraya gelmeden önce yapılmış..11 sene oldu halaa meyve veriyor.Balkonumdan meyvelerini topluyorum.en güzelide baharın çiçekleri açınca evimin içine dolan o güzel mandalin çiçeği kokusu..yok böyle birşey.Zamanla ölmeye yüz tutarsa kırdırıcam betonu aklıma koydum..ama yaşıyor yemyeşil yinede meyvesini esirgemiyor benim güzel mandalina ağacım..

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Muhteşem bir sokak..
Ben yeşile hasret yaşıyorum istanbulda.. Annemler nerde bir avuç toprak görse ağaç dikip çiçeklendiriyorlar.. Amerakianın yerleşimini bu yüzden seviyorum hep yeşil..

dayatmalarda kayboluş dedi ki...

selam,

bildiğin gibi Blog Star seçmelerindearkadaşlar seni ödüllendirdi, ödül mektuplarını göndermek ve plaket ve vs ni de göndeömek için görüşmek adına mail adresini rica edeceğim.
benim mailim neyazsamacep@gmail.com

e. t. dedi ki...

eşim geçen aylarda Brezilya daydı. Ben henüz gitmedim O nun da ilk gidişi idi. dönünce ilk yorumu;
"ülkemiz cennet diye bizi kandırıyorlar." oldu :( Ailece doğayı yeşili fazlasıyla sevdiğimiz ve hasret kaldığımız için böyle hissetti. Yoksa
elbette ülkemizi çook ama çok seviyoruz, bu cümlenin de polemik konusu olmasını istemem. Evet Cennet gibi bir vatana sahibiz -ŞİMDİLİK-. bu cümleyi geçmiş zamanda kurmak istemiyorum.
İnşallah en kısa zamanda milletçe bunun idrakine varırız.

Acqua dedi ki...

çok güzel görünüyor, hem de oldukça uzun bir yol gitgit bitmiyor baksana..