27 Ağustos 2010

KAVUN ÇEKİRDEĞİNİ ÇOK SEVERİM AMA…

Bizim evde kavun çekirdekleri atılmaz…

Babam güzelce temizler,hafifçe tuzlar kurumaya bırakır.Bir kaç gün içinde kuruyan çekirdekleri hafif nemli teflon tavada kavurur…

Kardeşimde bende bayılırız o tada…

Hatta çocukluğumuzda karpuz çekirdeklerini de atmazdı.O zamanlar iri iri olurdu karpuzun çekirdekleri şimdiki gibi değil…

Geçenlerde bende özenle temizledim,kurumaya bıraktım mevsim kavunu kelek falanda çıkmadı gayet iyiydi…

Gelgelelim kavurduktan sonra içi boş çıktı çekirdeklerin…

Düşünün ki daha çekirdeği bile gelişmeden kavun kocaman olmuş.Söylememe gerek yok genetiğine neler yapılmış…

Bilerek ya da bilmeyerek tüketilen bu yiyeceklerle işimiz zor…

Photobucket

6 yorum:

stickman dedi ki...

Bu konu kafamı çok karıştırıyor. Ben gerçekten doğal bir gıda kaldığına inanmıyorum. Ne yesem ne yesem diye çok düşünüyorum ama bakıyorum doğal bir çıkış yolu yok. Mecburen yiyorum :/ Sonumuz kötü.

A-H dedi ki...

aa cok ilgincmis, hic duymamistim bu kavun cekirdegini daha once. Ilk firsatta deneyecegim :)

Flame dedi ki...

Bende çokkkkk yapardım minikkene annem tavayı yakıyorum diye kızardı ama yine de yapardım :) Şimdi yapmamamın sebebi tavayı benim yıkamam olabilir sanırım :)

uğurböceği dedi ki...

meyve sebze tohum özelliğini kaldırdılar.böylece eken tekrar tohum satın almak zoruna.

Zeugma dedi ki...

Kavun çekirdeklerini babanın yaptığı gibi kavurmak isterdim. Çünkü ilk kez duydum bunu..
Ama içi dolu çekirdeğe rastlayacağımı ben de sanmıyorum....

Adsız dedi ki...

:) Ben de karpuz çekirdeğini çok severim.Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde çok satılır.