01 Şubat 2011

BİR YEŞİLÇAM EMEKÇİSİ...

Yeşilçamın vazgeçilmez babacan rollerinin aktörüydü o…

Bazen mütevazi bir balıkçı, bazen marangoz, bazen demirci…


Cüneyt Arkın vefatından kısa bir süre önce ziyaret etmiş Kadir Savun’u ve o günü şöyle anlatmış…

" Kadir Savun kocaman bir şefkat ve dostluktu. Herkesin derdine koşturur, üzgün, kederli arkadaşlarını güldürebilmek için hep soytarıyı oynardı. Hastalandı. Ölüm döşeğindeydi. Ziyaretine gittim. Hayata küskün iri suratını dünyaya çevirmiş, hüzünlü yüzü duvarda, koca, kara gözleri çaresiz öylece yatıyordu.O neşe, iyimserlik dolu adamı ne yapsam konuşturamadım, birazcık olsun gülümsetemedim.Bir ara inler gibi dedi ki: "Ah ! Şimdi bir film setinde olsaydım" .Öksüz bir çocuk gibi iç çekti. Yüreğim yandı.

Kadir Savun 'a bir ihtimal bir filmde çalısma imkânı verilseydi; yaşardı



bknz. Kadir Savun

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ben katılmıyorum yaşamazdı vadesi doldu mu bitiyor herşey de...
Fakat yaşadığı anın hoşluğu için tabi ki çalışsa iyi olmaz mıydı?
Allah rahmet eylesin...

FFatiHH dedi ki...

çok üzüldüm okuyunca.tüylerim diken diken oldu.biz onları izledik.düşünüyorum da ne aldılar ki bizden.onların hakkını yemiş gibi hissediyorum kendimi.ne verdim ki ben onlara.onların emeklerine karşılık.

Hülya dedi ki...

Hakkattende arkadaşım Kadir Savun bir filmde oynamalıydı.. Ne insanlar oynuyo..
Güzel paylaşım teşekkürler, sevgiler JHülya