22 Kasım 2008

REKORLARLA EVLİLİK...

Okurken çok şaşırdım :O
Dünyanın en çok birbiriyle nikahlanan çiftleri Ralph - Patsy Martin ile Richard-Carole Roble isimli çiftleriymiş.Her iki çift birbirleriyle tam 51 kez evlenmiş (bu kadar zorları neyse anlamadım) Her nikah törenini başka bir kentte yapmışlar…

Okurken çok güldüm .:)))
Dünyanın en çok yasadışı biçimde evlenen erkeği Giovanni Vigliotta ve Nikolai Peruskov takma adlarını kullanan Fred Jipp’miş.Bu adam 32 yıl boyunca ABD’nin 27 eyaletinde ve 14 ülkede toplam 104 evlilik yapmış.1968 yılında bir gemi yolculuğuna birbirinden haberi olmayan 4 eşinide yanına alarak çıkmış..

Okurken “Allah sabır vermiş” dedim..
Dünyanın en uzun nişanlı kalan çifti Meksikalı Octavio Guillen ve Adriana Martinez’miş 67 yıl nişanlı kalan çift evlendiklerinde 82 yaşındalarmış…

Okurken “demekki sadece ülkemizde olmuyormuş” dedim
En genç evli çift tabii bu rekorlar kitabına geçen kayıt Bangladeş’te 20 yıllık kan davası sonlansın diye resmi nikahla evlendirilen 11 aylık erkek ile 3 aylık bir kız çocuğuymuş..

Bunuda okurken ilginç geldi…
En yaşlı boşanan çifti Simon-Ida Stern çifti boşandıklarında adam 97, kadın 91 yaşındaymış..Keşke bu kadar beklemeselerdi…

Şimdi evlilik enteresan birşey bekarlar henüz anlayamaz ne demek istediğimi yaşamaları lazım…Biraz şans, biraz doğru karar, eeee tabi doğru insanla karşılaşma…Kimse tam anlamıyla çözememişken bu denklemi ne kadar yazsakta,konuşsakta boş…
Kimbilir ” dünyanın en”…lerine sahip bu insanlar yaşarken ne yaptılar,ne düşündüler???
kaynak:başkent üniv.kültür yayınları1

4 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Enteresan bilgilermiş.. Geçen hafta bir öğrencimden "evililik iki kişinin birbirinin ayağına basmamaya çalışarak ettiği bir danstır" cümlesini duydum, hoşuma gitmişti, doğuluk payı içeriyor sanırım..

Haydins dedi ki...

Bende dusundukleri rekor kirmakmis onlarin..Cok evlenenleri kast ediyorum tabi..90 yasindan sonra bosanmakta cok tuhaf geldi ya..Herhalde anlasamiyorlardi nasilsa oldu olecek diye beklediler baktilar ki olen yok bosandlar :)

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

sevgili aslı'nın mutfağı bende şimdi senden duyuyorum benimde çok hoşuma gitti..teşekkürler yazdığın için :))

Haydins'cim haklısın son yazdığın cümlede..bende aynı şeyi düşündüm.kimse ölmeyince böyle bir çözüm bulmuş olabilirler..

Flame dedi ki...

Garip ama gerçek diye buna denir heralde :)