25 Eylül 2010

BANYODA NASIL MANTAR YETİŞTİRİLMİŞ ?

Bunca zaman midemin sağlamlığı ile övünmüş olabilirim ancak benimde sınırlarım var tabii..

Rus aile yaratıcılık adına sınırları zorlamış ve banyolarında mantar yetiştirmeye karar vermiş.Üstelik bunun utanç verici olduğunu da kabul etmiş.Sonuçta yetiştirilen mantarların son adresi mutfak olmuş...

Peki bu nasıl yapılmış?



Plastik bir torba içinde talaş ve saman karışımı malzeme iyice karıştırılmış, nemlendirilen bu malzeme içine kat kat önceden satın alınan mantar kökleri yerleştrilmiş.En üste bu sefer sıcak su ile ıslatılan saman-talaş karışımı konularak torba sıkıca bağlanmış...


Photobucket

Torbanın dışından bir demir para yardımıyla küçük delikler açılmış.Karanlık ve nemli bir ortamda olmasına özen gösterilen torbalardan bir hafta içinde ilk mantarların çıktığı gözlenmiş.İki – üç gün içinde de mantarlar büyümüş.Kesildikten sonra doğru mutfağa götürülmüş...

Photobucket

Hayli düşündürücü öyle değil mi?

10 yorum:

lazanya dedi ki...

hahah değişik aslında ya :D severım ben mantarı :D

FFatiHH dedi ki...

Hiç sevmem mantarı.Bunu da sevmedim.Ama paylaşımın yine hoş :)

NzlGl dedi ki...

Bundan sonra martar yerken (yersem tabii) aklıma gelecek kesinlikle:(

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok enteresan gercekten...

İzDüŞümLeR dedi ki...

Iyyykkk küvette yetiştirdikleri o kirin pasın içindeki mantarı tavaya atıp afiyetle yedilerse tebrik ediyorum onları.

Hatta poşete de gerek yokmuş küveti saksı olarak kullanıp ekebilirlermiş :(

Adsız dedi ki...

Ne var bunda iğrenilecek anlamadım. az mı baskın izledik yediğimiz okantaların- fırınlarının karafatmalı tuvaletli mutfaklarına yapılmış. küvet ile temas yok sonuç olarak. mantarların oluşumunu her zaman mucizevi bulurum. bunu da çok yaratıcı buldum. utanılacak hiç bir şey görmediğim gibi kök bulup, yapabileceğimi bilsem küvetimde yetiştirir afiyetle de yerdim. bir de bunu okuyunca aklıma geldi, rus kadınlarının yataktan önce duşa girmelerini severim,partnerlerine saygılı, temiz insanlar :)

madammoda dedi ki...

Kuvette yetistirilmis olmalari ise ilginclik katmis, ama evde mantar yetistirmek oldukca akllica, insanlar degisik bir seyler deniyor sonucta. Ama onlari mutfaga goturup yemek biraz fazla..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

İLGİNÇ BİR FİKİR AMA BU ŞEKİLDE MANTAR YEMEK BANA GÖRE DEĞİL..

Işıl dedi ki...

bu mantar olayı bıraz tuhaf geldı banada

mit dedi ki...

Ne zorları varmış anlamadım :) Bu esnada nerede yıkanmışlar acaba, mutfakta mı? :)