20 Nisan 2011

UĞUR BÖCEKLERİ NEDEN UĞURLU KABUL EDİLİR ?

Uğur böceklerinin  uğuruna inanan tek toplum değilmişiz meğer.İlginçtir, Orta Avrupa’da eline uğur böceği konan kızın evleneceği, Kuzey Avrupa’da ki bazı ülkelerde ise üzerine uğur böceği konan kişinin  dileklerinin gerçekleştireceği inancı aynı bizde ki gibiymiş…

uğur böceği

Böceğin uğuruyla ilgili şöyle bir rivayet var.Zamanın birinde bahçeleri zararlı böcekler istila etmiş.İnsanlar çaresizlik içinde zararlılarla nasıl mücadele edeceğini bilemezken uğur böcekleri ortaya çıkıvermiş.Bitkilere musallat olan ne kadar zararlı varsa hepsini yiyerek yok etmişler.İnsanlık o günden sonra bu böceği uğurlu kabul etmiş…

Uğur böceklerinin birçok tarım ürününe zarar veren yaprakbitlerini yiyerek beslendiği ve yaşamları boyunca yaklaşık 5000 yaprakbiti yediğini söylüyor kaynaklar.

Rivayet doğru olsun olmasın insanlığa bu kadar faydası olan bir böcek zaten uğurlu sayılmaz mı? :))

uğur böcek
foto.    foto.

11 yorum:

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Çok güzelmiş,paylaşımın için teşekkürler arkadaşım.

NzN dedi ki...

uğurböceğine ayrı bir sevgim ve ilgim vardır ama bu hikayelerini bilmiyorum, iyi oldu öğrendim. hemen birilerine anlatayım ben de :)

özii dedi ki...

bende çok severim zaten :)) şirin siyah noktalı kırmızı yaratıklar nolcak :))))

Adsız dedi ki...

Avrupada bir kac yil oncesi plajlari bastiklarini duymustum, insanlar bayagi bir rahatsiz olmuslardi, bu resimde onu hatirlatti, bilgiler icin tesekkurler guzeldi.

Handan dedi ki...

Manisa'da Spil dağının en üstünde yangın gözetleme bekçisinin evinin hemen önü uğur böceği cenneti gibiydi. Yüzlercesi bir aradaydı. O kadar mutlu olmuştum ki arada yeşilliğin ortasında üzeimde gezinen uğur böceklerini seyrederken.

Bu arada uğur böceklerin mi uğurlu geldi de açıldı bu bloglar nihayet :D

Adsız dedi ki...

Canim hayirli aksamlar duyarliligin icin tesekkürler .Bundan sonra belki bukadar zaman ve emek harcarmiyim bilemem .2 gündür kafamin agrisini anlatamam .Kimsenin böyle bir saygisizligi yapmaya hakki his kimseye yok nütfen sizlerde yorum birakin bu hirsizlarin bloglarina ben en üsteki yorum secenegini secince ancak hesabimdan girip yorum yaza bildim .Belki Türkiyede su bloglardaki yasak yüzünden giremiyordur kendi bloguna ama nütfen heüimiz bu durumda duyarli olalim .Kimsenin basina böyle bir sey gelmesin.

tatlilar gülcandan

Handan dedi ki...

Ama ben senin bloğunu görüyorum ayarsız .

öykü dedi ki...

Bloglar acıldı

aldım cıcegımı geldım:)

hayırı ugurlu olsun hepımıze:)

sevgılerımle

Devletli dedi ki...

evet uğur böcekleri hem çok güzeller hem bitkilere musallat olan bitki bitlerini yerler yok ederler. Ama bu şirin böcekler tarım ilaçları yüzünden yok oluyorlar. İnsanlar bitki zararlılarına karşı yine doğadan çözüm aramalı. Bitki bitleri için uğur böcekleri, diğer zararlı böcekler için eşek arıları ve peygamberdeveleri, çiçeklerdeki polenleşme için bal arıları en etkili tarım yardımcılarıdır.

Adsız dedi ki...

ne güzel uğur böcekleri:)) bilgiler için de teşekkürler Ebrucum.

OKTAY dedi ki...

Ne zaman görsem bahis yapıp para kazanmisimdir