29 Ocak 2014

Kurtarma Tüneli "Air Rope"

Küresel ısınma ile birlikte yaşanan iklim değişiklikleri ve de dengesizlikliklerine karşı üretilen iyi bir buluşu sizle paylaşmak istiyorum.

Özellikle mevsim normalleri dışında aşırı yağış alan bölgelerde yaşanması muhtemel sel baskınlarında kullanılmak üzere şişme tünel üretilmiş.İsmi "Air Rope"



Tasarımcıları Lee Jee Won ve Lee Juan 'a "Red Dot Award: desing Concept " ödülünü kazandıran bu tünel acil durumlarda köprü olarak kullanılıyor.

Şişirildikten sonra iki uçtan zemine sabitlenen tünelden felaketzedeler güvenli bir şekilde geçiyor.İçeride hava akımını sağlamak için jeneratör ya da elektrik bağlantısı kullanılıyor.


5 yorum:

özii dedi ki...

çok iyi fikirmiş yaaa begendim

öykü dedi ki...

ılgınc bence

VuslaT dedi ki...

Çok faydalı güzel bir buluş..Çok beğendim..

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Bu gidişle bu gibi buluşlara daha çok ihtiyaç duyacak insanoğlu.

Adsız dedi ki...

iyi fikir de
ben tünelde ölürüm herhalde
çok korkarım ki ben :)