05 Ocak 2016

Ev Yoğurdu Denemeleri ve Beylerin Bile Yapabileceği Yumuşacık Pratik Bir Börek

Yıllarca yoğurtlarımızı annem evde yaptığı için, ben yoğurt mayalama gereği duymadım.
Kızım anneannesinin doğal ev yapımı yoğurtları ile büyüdü.
Bu arada anneannemiz memlekete kesin dönüş yaptı. 
Eeee ev yoğurduna alışan kızım hazır yoğurtların tadını beğenmedi mecburen iş başa düştü.

Önce tavsiye ile sütçü bulundu.
Evdeki yoğurt kapları bir bir ortaya çıktı.
Kiremitte, bakraçta, camda hepsinde denemeler yaptım.
En sağlıklısı elbette cam kaplar...

Mayalamada esas; iyice kaynatılan sütün mayalama ısısı.Çünkü ilk denemeler istediğim gibi olmadı.

Deneye deneye çok iyi sonuçlar elde etmeye başladım. :) Bence çok zevkli bir iş herkesin denemesini isterim.

Yoğurt nasıl mayalanır ? bilmeyenler için bununla ilgili artık internette pek çok video var.

Ben ölçü vermiyorum çünkü herşeyi artık göz kararı yapıyorum.

Neticede herkesin yapım şekli ve el bereketi farklı, eğer bugüne kadar hiç denemediyseniz mutlaka evde yoğurt mayalamayı deneyin derim.



Gelelim böreğimize...

Bu böreğin ölçülerini ben teyzemden aldım.Daha önce yaptığım börekler bu kadar yumuşak olmuyordu.
Denedim gerçekten çok yumuşak ve yapımı pratik oldu.Öyle ki bence beylerin bile evde kolayca yapacağı kolay bir börek.Yeter ki malzemelerimiz olsun. :))



Malzemeleri:
1 kg yufka ( ancak 4 adet yufkadan da yapılıyor.Daha güzel ve ince bir börek elde ediliyor.İki adet alta iki adet üste seriliyor.)

1 su bardağı süt

1 su bardağından biraz eksik sıvı yağ ( bardak 1 parmak inceliğinde eksik kalsın)

1 şişe sade maden suyu

2 yumurta ve tuz.

Üst süsleme için susam ya da çörekotu

İç malzeme isteğe bağlı. Peynirli,patatesli,ıspanaklı,pırasalı vs…

Yapılışı:

Önce böreği neyli yapacaksanız iç malzemesini hazırlayıp bir kenara ayıralım.

Sonra 2 yumurta,süt ve sıvı yağı çukur bir kapta iyice çırpalım.En son köpüreceği için 1 şişe maden suyunu boşaltıp tekrar karıştıralım.İsteğe göre içine biraz tuz atalım.

Yağlı kağıdı tepsiye serip, ilk yufkayı büzgülü buruşuk bir şekilde dizelim.
Sonra önceden hazırladığımız süt ve sıvı yağlı karışımı bir kepçe yardımıyla yufkanın üzerine döküp hamur fırçası ya da kaşıkla dağıtalım.
Aynı işlemi yine üstüne dağınık serdiğimiz diğer yufka içinde yapalım.Böreğin iç malzemesini ortaya serdikten sonra (peynir ,patates vs…) Diğer yufkalara da sütlü sıvı yağlı karışımı dağıtalım.
En üst kata mutlaka sütlü karışımdan dökeceğimiz için göz kararı ile bunu eşit planlayalım.
Süsleme için susam ya da çörek otu kullanalım.

* Böreği fırına vermeden önce sakın dilimlemeyin.Üzerindeki sütlü karışımla pişsin.

* Alt-üst pişip fırından çıktıktan sonra hafif nemli kağıt havlu ile üstünü örtüp dinlenmeye bırakıp en son dilimlere ayıralım. Kuru kağıt havluyu eliniz yardımıyla üzerine su serperekte havluyu nemlendirebilirsiniz böylece börek daha da yumuşak olucaktır.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

merhaba yoğurdunuz tutmazsa 100 derece fırını ısıtın ve içinde 10 dk fırın açık kalarak sonrasında fırını kapatarak, fırın soğumaya yakın buzdolabına koyabilirsiniz. bir gün sonrasında bile tutmayan yoğurdum bu yöntemle tuttu..

www.teknovanessa.blogspot.com.tr

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Bu da aklımda bulunsun.İhtiyaç halinde deneyeceğim. Teşekkür ederim.Sevgiler Vanessa

siyah kuğu dedi ki...

Afiyetler olsun mutlaka deneyeceğim yoğurdumu evde kendim yaparım.

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ev yoğurdu gibisi yok.Size de afiyet olsun Sevgili Siyah Kuğu

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ev yoğurdu gibisi yok.Size de afiyet olsun Sevgili Siyah Kuğu

siyah kuğu dedi ki...

Teşekkürler

Klio'nun Şarkısı dedi ki...

Çok niyetlendim ama hala evde yoğurt yapmayı denemedim:(

Semra Mollaoğlu dedi ki...

Merhabalar...
Ben de hiç yogurt yapmayı denemedim ama özendirdiniz beni.Sadece sorun şu,ben açık satılan süte pek sıcak bakmam.Dolayısıyla kutu sütünden de olur gibime geliyor.

Eger başarırsam sizlerle paylaşırım yoksa sessiz kalırım.:))
Sevgiler

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Mutlaka denemelisin Sezercim,inan çok keyifli (:

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Pastorize işlemi beni de çok düşündürüyor açıkçası Semra Hanim.Arkadasimin "senelerdir buradan aliyorum"demesi beni cesaretlendirdi.Yoksa bende acik sutlere guvenmiyorum.Sayet sonuç iyi olursa paylasmanizi bende isterim.Sevgiler...

Semra Mollaoğlu dedi ki...

Arkadaşınızın yıllardır aldıgı sütçüyse ona güvenin artık,güvenle kullanabilirsiniz bence.Bu hafta içinde deneyecegim...İnşallah şu ısısını düzgün olarak ayarlarım da yogurdum tutar.Sizlerle paylaşacagım.:))
Selam ve sevgiler

Tülay GÜRDAL dedi ki...

Merhaba.... Yoğurdumu ben de kendim yapıyorum. Börek yapmaya gelince sevgili eşim mutfakta fazlasıyla bana yardımcı oluyor.. Tarifinizi en kısa sürede yapacağız. :) Sevgiler.

Semra Mollaoğlu dedi ki...

Yogurdumu yaptım.:)))

Ama öyle taş gibi yogurt diye tabir edilenden olmadı.Baya sulu oldu,komşum '' torbaya koy süz suyunu '' dedi ama ben yapmadım,tüm gıdası gider diye...

Belki pastörize süt kullandıgımdan oldu kimbilir..(