25 Temmuz 2009

TATULA…

Resmi çekmekte biraz geç kaldım çünkü iki gün önce hemen hemen tüm çiçekleri açmıştı Tatula’nın.

Solan çiçeklerin yerine birkaç hafta içinde yenileri çıkıyor ancak o anı yakalamak asıl mesele…

Sıcak iklimi seven bu bitkinin sahibi,eski Yunanlıların savaşlarda düşmanlarını bayıltmak için kullandıklarını anlattı.Çünkü keskin bir kokusu ve zehirli etkisi var.Tabi bu kastedilen zehir etkisi tek bir çiçekle olmuyor onu da ekleyim.

İnternette Tatula ilgili çeşitli bilgiler mevcut,özellikle şifalı bitkiler içinde eski tıpta kullanıldığı anlatılmakta ancak bu tür şeyler riskli olduğu için onları çok ciddiye almamak lazım diye düşünüyorum.


Ben sadece işin görüntü kısmıyla ilgileniyorum.Çiçeklerin hepsi aynı anda açtığında harika bir görüntü oluşuyor.

detay.

2 yorum:

Belgin dedi ki...

Bu bitkiyi evinde bulunduranlar, eger cocuklari varsa cok dikkatli olmalilar, cünkü yapraklari oldukca zehirli!
Bildigimiz gibi kücük cocuklarda herseyi agizlarina sokarlar, aman dikkat edelim.
Görüntüsünün yaninda, aksam üzerleri salgiladigi güzel koku gercekten bas döndürücü:)

Sevgilerimle

GeCe dedi ki...

hiç görmemiştim çok güzelmiş gerçekten