14 Ekim 2008

KIZARTILMIŞ FISTIK VE GÜNÜN SÖZÜ…

Gıda alışverişi yaparken aldığım ürünlerin son kullanma tarihlerine mutlaka bakarım.Hatta bu da yetmez içeriği ,gramajı,kimin ürettiği vs. vs…ambalajı hatim eder gibi takıntı beklide bilmiyorum.
İşte paket yine elimde aynı şeyi yapıyorum bu fıstık biraz değişik üzerinde aynen şöyle yazıyor Peysan “ kızartılmış fıstık”.Bir hayli şaşırdım şimdi ,kuruyemiş kavrulmazmı yaa?
Soru-1 Neler kızartılır? Mesela ekmek,sonra patates,balık..İbrahim Tatlıses’in şarkısı varya “……..kavur balıkları “ zaten bu işe o zaman kızdım ben,o zaman taktım kafaya…Kavrulmuş balık ya da ekmek yenirmi hiç?? Kuruyemişçiye gidersin kavrulmuş çekirdek, kavrulmuş leblebi alırsın ya da kavrulmuş kahve nerden çıktı bu kızartma işi??
Diyeceğim o dur ki Türkçemizi ellerimizle katlediyor ya da buna izin veriyoruz.
Türk Dil Kurumu “Sesli Türkçe sözlük “ çıkarmış bu gidişle hepimize lazım olucak anlaşılan…

ve konuya ilişkin günün sözü..
"Türkçem, benim ses bayrağım." Fazıl Hüsnü DAĞLARCA
1

4 yorum:

özii dedi ki...

Çok haklısın katılıyorum. Ama geçen gün öyle bir gaf yaptım ki inanılmazdı :)))
Şöyle ki,
Öğrencilerimiz Türkçe öğretmenleriyle birlikte "Türkçemiz elden gidiyor. Türkçe konuşalım "diye bir broşşür hazırlayıp tüm okula dağıtıyorlardı. haberim yoktu .Elime tutuşturdu . O an , boş bulundum ve "What is it? " dedim. "Öğretmenim lütfen Türkçe konuşalım diyince" Bu kadar olur pes dedim :))) Sonrasında epeyce güldük.

Ebruli dedi ki...

Merak ettim simdi; acaba kuruyemisi gercekten kizartiyor mu "peysan" diye. Belki de bunu yapiyordur...

İLKAY dedi ki...

Off bende hiç beğenmiyorum kendi türkçe kullanımımı. ne kadar çok kelimeyi deforme etmişiz bazen ağzımdan çıkan kelimelere ben bile şaşırıyorum. Çoğu zaman blogda yazarken açıp açıp tdk nın sayfasından doğrusunu bulmaya çalışıyorum ama herzaman doğru da yazamıyorum. daha dikkatli olmak gerek

böcük dedi ki...

Neyse en azından "kızartılmış fıstık" yazılmış ya bunun ingilizcesi falan yazılsaydı ne olurdu :) Malum günümüzde artık insanlar yarı ingilizce yarı türkçe konuşuyor :)