03 Ekim 2010

DENİZATLARININ MUHTEŞEM DANSI…

Dans, çift olma yolundaki ilk adım…

Birbirlerini cezbetme çabaları sonrasında yaşamlarını tek bir eşle sürdürmeye karar veriyor denizatları…



Ölüm ya da kaybolma dışında eş değiştirmiyorlar.İlerleyen zamanda erkek denizatı dişiden aldığı yumurtaları kendi kesesinde saklıyor ve vakit geldiğinde (10 ila 42 gün ) yavruları kuluçka kesesinden dışarı atarak doğumu gerçekleştiriyor.


Çok küçük olmasına karşın büyük bir saygıyı hak ediyor…




 

* Görüntü California “Monterey Bay Akvaryum”unda ki bir sunumda kaydedilmiş.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bazıları hayvan der geçer, ama ne kadar sadık bir eş bir baba aile reisi değilmi ? Nat-Geo 'da izler kızım sürekli.Çok tatlılar,videoyu açınca izlemeyi isterim.Sevgiler

Adsız dedi ki...

Kimileri hayvan der geçer , Ama ne kadar sadık bir eş, baba ve aile reisi değilmi ? Çok seviyorum denizatlarını.Nat-Geo'da denk gelirsem kaçırmam hiç.Doğa herşeyiyle güzel işte.
Sevgiler
ps: paylaşım için teşekkürler,video açılmadı,sanırım bizde bir sorun var.

İzDüŞümLeR dedi ki...

Benimde deniz de en sevdiğim canlılardandır.Hiç danslarını seyretmemiştim muhteşemmiş.Keşke bizim erkeklerde deniz atlarını örnek alsalar kendilerine :)

Sevgiler.

Butimar dedi ki...

Çok romantik ve estetik...Teşekkürler bizimle paylaştığınız için.

m d dedi ki...

Ne varsa bu hayvanlarda var, herbir seyin en guzelini onlar yapiyorlar, biz de taklit edebiliyoruz anca :)

Tolga Aşk dedi ki...

Çok hoş bir şey gerçekten. Böyle şeyler paylaşmanızı çok beğeniyorum.
Sevgiler.

wantthefashion dedi ki...

öncelikle böyle bi videoyu paylaştıgınız için teşekkür ederim gerçekten çok güzel. ben bir biyolog olmama ragmen hayatım boyunca denizatlarının çiftleşme yada dans denilen videosunu hiç görmemiştim... çok asil hayvanlarr

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

deniz atları benim de hep ilgimi çekmiştir.çok ilginç bir yaşamları var. sadık eş olmalarından dolayı bi kere daha sevdim. ayrıca bir çok hayvanın teş eşli yaşadığını biliyorum. bir çok erkek bir deniz atı kadar bile olamıyor.