17 Ekim 2010

GÖRME ENGELLİ BİRİNE YOLDA YARDIM EDERKEN…

Diyelim ki görme engelli birinin yolda yardıma ihtiyacı olduğunu farkettiniz ve yardım etmek istediniz, tıpkı dün arkadaşımın yaptığı gibi…

Hareket tarzının nasıl olması gerektiğini ondan öğrendim ve yapılan yanlışın bende farkına vardım. Arkadaşım Dilek “gayri ihtiyari koluna gireriz ,aslında bu hareket dengelerini bozar.Kol kola girmek gerekirse sen onun koluna girmeyeceksin! Onların kolumuzu tutmasını sağlayacaksın.Hatta bu da yeterli değil bir adım önden yürümelisin ki yol boyunca karşısına çıkacak merdiven ,çukur gibi engelleri fark edebilsin” diye anlattı…


* Bilinmeyen ne kadar çok ayrıntı var,hayat hep öğrenmekle geçiyor...

*konuyla ilgili detaylar "meb"de şu şekilde anlatılmış...

foto.

12 yorum:

öykü dedi ki...

bır ay kadar once boyle bırısıne yardımcı oldum

koluna grmıstım
karsıdamn karsıya gecırırken
bu bılgıyı ogrenmem cok ıyı oldu
cok tsk edıyorum

Elifin Terazisi dedi ki...

Bu bilgi çok güzel, bazen destek değil de köstek oluyormuşuz meğer.

ali zafer sapci dedi ki...

Yazınızı ve MEB adresindeki yazıyı da okudum. Bilmediğimiz ne çok şey var. Teşekkürler.

esra dedi ki...

UZUN ZAMAN ÖNCE GÖRME ENGELLİLER İÇİN BİR PROGRAM HAZIRLANMIŞ.. İZLERKEN GÜLMEKTEN KARIN AĞRISI TUTTU:))))BİZİM TÜRK HALKI ÇOK YARDIMSEVER OLDUĞU İÇİN YARDIM YÖNTEMLERİNİ ÇEKMİŞLER...KUCAĞINA ALIP GEÇİRENMİ DERSİN,DAHA NELER NELER...BİR ÇOK KONUDA CAHİL OLDUĞUMUZ GİBİ HALKIMIZ BU KONUDADA ÇOK CAHİL.. HEPİMİZ İÇİNDEYİZ BUNUN:)))

böcük dedi ki...

çok ilginç bir bilgi. bende görsem birini aklıma gelen ilk şey koluna girmek olurdu galiba ama artık bundan sonra değil :)

Adsız dedi ki...

cok enteresan yararli bilgi tesekkurler

nehircce dedi ki...

Bilmeden yanlış yapıyormuşuz meğer,kesinlikle çok farklı ve güzel bir bilgi bu teşekkür ederiz.sevgiler.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok doğru.. Bir ama ile tanışmıştım ve sohbet imkanımız olmuştu, sohbet esnasında yaz aylarında dükkanlara gölge yapması için fazla indirilen tentelerin onlar için ne kadar tehlike olduğu, başlarını vurduklarını duyduğumda üzülmüştüm..

Esin Bozdemir dedi ki...

önemlidir yapılan yardımın,refakatin, incitmeden kırmadan, karşındakini ezmeden, yapılması...Yardımcı olanın niyeti çok masumane olsa dahi karşımızdaki engelli insanların duygu dünyaları daha narin olabilir!duyarlılıkları ise biz görenlerden daha çok!

bu yüzden verdiğin bu bilgiler uygulanış açısından basit gibi görülse de aslında çok önemlidir...
Teşekkürler ve sevgilerimle...

Sagır Kedi dedi ki...

Dilek de blog açsınnnn:)))Öpüyorum onu da hehe:)))

CEPAYNASI dedi ki...

körlere yardımımız da trafik kazasında yaralılara yardımımız gibi yani:(

Pamusch dedi ki...

Kendimi daha çok sevdim şimdi güzel bir bilgiye sahipmişim... Paylaştığın için saol...
Sevgili Sağır Kedi ; Blog açacak kadar bilgili değilim henüz :))) Joker elemanım ben :))))