13 Ekim 2010

KENGER SAKIZI…

kenger

Gördüğüm zaman kafamı çevirirdim.Plastik kaplarda suyun içinde duran kenger (kengel) sakızına bakmaya dayanamazdım.Hijyenik olmadığını düşündüğüm içindi büyük ihtimalle…

Gerçi merakıma yenilip bir kere de deneme girişiminde bulundum.Tiryakisi çoktu ama ben çiğneyemedim,tadı da hoşuma gitmedi yani…

Zaten sert olduğu için çiğnemesi de çok kolay değildi.


kengel


Şimdi yıllar yıllar sonra fuarda karşıma çıktı.”Aaaaaaaa” diyerek yanına koştum.İkram ettiler ama resmini çekmekle yetindim.:)))

Doğu Anadolu’da yetişen dikenli bir bitkiden elde ediliyor Kenger Sakızı.
Gövde kısmı kesilen bitkiden süt benzeri bir sıvı çıkıyor.Bunun koyulaşması beklenip sıcak suyla şekil veriliyor…

Hiçbir yan etkisi yok hatta faydası çok..

Hazımsızlığa,diş sağlığına ve temizliğine katkıları olduğu söyleniyor.Bunun yanında yüz felcine birebir…


6 yorum:

annelili dedi ki...

Çocukluğumda çok çiğnerdim. Yumuşatana kadar perişan olur insan...

NzlGl dedi ki...

Sayende yeni bir şey daha öğrendim. Ne duymuş ne de görmüştüm.....
Bir bruksizm hastası olarak herhalde çiğnemem imkansız:(
teşekkürler, sevgiler

Meleğin Dünyası dedi ki...

İlk defa duydum.Ama ben almayım pek hoş görünmüyor....

fuat gencal dedi ki...

Günaydın, paylaşım için teşekkürler.

Saygılar.

Adsız dedi ki...

İlk defa dydum bu sakızı :) böyle ilginç şeyleri buluyorsunuz ya..sitenizi takipten çok hoşlanıyorum..ltf devam edin

Ebruli dedi ki...

Bir doktorun yazısında okumuştum: "Aslında insanoğlunun ağız ve diş yapısı, sakız çiğnemeye uygun değilmiş" diye yazıyordu...