31 Ekim 2010

NESLİ TÜKENMEKTE OLAN BİR HAYVAN- TARSIER

Köpeklerin Lordu “Ceku” uyuduktan sonra Dilekcim kahvesini alıp geçmiş bilgisayarın başına ve bu videoyu izlemiş…




“Gece yarısı izlerken korktum resmen, o ne garip bir hayvan öyle.” dedi.

“Ben daha önce görmüştüm,ne olduğunu bilmeden izledim. “Tarsier”miş adı ama bana sevimli geldi.” dedim. :))

tarsier

Asya kıtasında yok.Anavatanı Filipinler,Doğu Hint Adalarında yaşayan türleri de varmış…
Oldukça küçük, insan eline rahatlıkla sığabilecek boyutlarda.Kafasını 180 derece döndürebildiği , gündüzleri uyuyup gece böceklerle beslendiği ve tek yavru doğurduğu kaynaklarda anlatılmakta…

Nesli tükenme tehlikesinde olduğu için devlet tarafından
koruma programına alınmış…

tarsius

kynk. foto.

4 yorum:

Handan dedi ki...

Çok şirinler, Gremlinlere benziyorlar :D

Çınar dedi ki...

Önce ürkütücü geldi ama biraz daha bakınca çok sevimli buldum:)

Bilgilendiren paylaşımın için teşekkürler

Sevgiler

Pamusch dedi ki...

O korkak benim... Saol :))

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

Amanda amannn ,buralara kadar gelmişte yorum yapmış benim canımın içi. :))